Aviseringar
Rensa alla

På vilket sätt är detta ÄS? [confused]


Ämnesstartare

farbror gugge:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

farbror gugge:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

farbror gugge:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

farbror gugge:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

farbror gugge:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

farbror gugge:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

farbror gugge:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

farbror gugge:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha vad töntigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

sålänge det inte blir extremt såklart.

Eh, VLCD-dieter är extrema.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Eh, VLCD-dieter är extrema.

5 dagar dör man inte av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

5 dagar dör man inte av

Nä, och man dör inte av att sätta en kula i knäskålen men vi tillåter inte att det uppmuntras heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nä, och man dör inte av att sätta en kula i knäskålen men vi tillåter inte att det uppmuntras heller.

men ge dig [crazy]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Nä, och man dör inte av att sätta en kula i knäskålen men vi tillåter inte att det uppmuntras heller.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men ge dig

Men seriöst. Varför skulle en sida som riktar sig till ungdomar tillåta uppmuntring av dieter som sällan rekommenderas ens för vuxna personer med fetma? Du kan göra vad du vill med din kropp, men regeln mot pro-ana är knappast till för att reglera vad enskilda användare gör utan för att undvika att uppmuntra och trigga till ätstörningar på forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte riktigt varför den behövde låsas, den skulle ju ändå dött ut efter inte allt för lång tid. Är det nu så mkt äs och pro ana och grejer är det väl bättre att radera eländet från sidan? Nu finns det ju kvar och "uppmuntrar till viktnedgång" ? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu kommer jag skriva något jag avskyr att skriva men då det är sant på denna hemsidan så får ni helt enkelt tåla det.

UM är inte och har inte varit (vad jag kan minnas) en demokrati där användarna får bestämma vad som är rätt och fel (usch och fy vad det lät korkat så jag får försöka förklara mig).

Vi har regler, reglerna är till för att följas. Accepterar en användare reglerna så ska den följa dem. Om den inte följer reglerna sidan har så är det inte svårare än att avregistrera sig och hitta ett annat forum som är bättre för en.

Och tolka inte det som jag skriver som att ni absolut inte får göra er röst hörd, för det får ni, ni får komma med synpunkter, klagomål m.m, mer än gärna. Men när det gäller självklara saker som att vi inte vill uppmuntra till, t.ex att man tar till extrema metoder för att gå ner i vikt, så får ni faktiskt acceptera det.

Nu har jag personligen ingen koll på vad det där som Lounge Fact skrev om är för något så jag kan inte uttala mig i det fallet men mediakatt verkar veta vad det är och det tycker jag är bra, att en (säkert fler) moderator har koll på saken och kan göra en bedömning utifrån det om en annan moderator inte kan det.

Sen får ni, om ni tycker att den gjort fel, skicka PM/GB till berörd moderator och ta det med den, om den inte bryr sig ta det med mig och om jag inte bryr mig ta det med Åtta.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

Nej, självklart menar ni det inte som pro-ana men det blir lätt det för en person med ätstörningar. Pro-ana måste inte ha som syfte att vara pro-ana, det kan lika gärna vara något omtolkat.


   
SvaraCitera