Aviseringar
Rensa alla

Påbörja en bok?


Ämnesstartare

Jag vill hemskt gärna börja skriva en bok, och jag håller på med ett flertal halvfärdiga böcker som inte kommer någonvart. Varför? Jo för att jag har ingen aning om vad dem ska/handlar om, så jag vet inte hur jag ska fortsätta på mina halvfärdiga böcker. Helst av allt vill jag starta en ny bok med ingående text och djup. Alltså en grundläggande handling med färdiga karaktärer, men hur gör jag detta? Tacksam för svar~! länka gärna till någon bra sida.


   
Citera

Börja med att skriva kortare noveller, posta dem på diverse ställen så du kan få lite respons och hitta din litterära stil liksom.


   
SvaraCitera

känns ju svårt att skriva en bok överhuvudtaget om man inte har någon aning om vad den ska handla om.

för att skriva bra böcker krävs inte bara ett bra språk, utan också fantasi...


   
SvaraCitera

Du kommer aldrig få fram en hel bok som är värd att läsa om du inte ens kan komma på vad den ska handla om


   
SvaraCitera

Läs och studera andras karaktärer, sätt in det du måste veta om karaktären, fyll i med din egen fantasi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, jag har gjort det och fick fina komplimanger, men grejen är den är att jag inte vet hur jag ska bygga upp en bärettelse, från början till slut


   
SvaraCitera

KingGurka:

u kan få lite respons

Min pimp? [blush]


   
SvaraCitera

Mikuru:

bärettelse

Tror du lär få problem. [wink]


   
SvaraCitera