Aviseringar
Rensa alla

packa skolväskan


jag hade alltid så stylish bokpapper när jag var liten. genomskinligt med mimmi pigg på osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Papper/plast att slå in böckerna i också. Om man nu fortfarande gör sådant. 

Blir inte att man gör det förr vi har bara en läxa i veckan eller hade iallafall det förra året så hade inte mycket att slå in


   
SvaraCitera

pommes045:

Blir inte att man gör det förr vi har bara en läxa i veckan eller hade iallafall det förra året så hade inte mycket att slå in

ni har väl egna läroböcker som ni måste lämna ifrån er när terminen slutat ändå? matteböcker etc. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Pennskrin, hemnycklar och någon macka eller annat litet ätbart är väl bra. Sedan när du börjar så får du ju veta vad du ska ha för läxor och kan då packa ned lämpliga böcker och skrivhäften. I början blir det nog inte så mycket sådant. 

Påtal om nåt ätbart att ha med sig i skolan så gav det mig en bra idé om att starta en ny tråd om vilken mat som håller sig bäst i en skolväska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

ni har väl egna läroböcker som ni måste lämna ifrån er när terminen slutat ändå? matteböcker etc. 

Jo matteböcker men dom flesta va ju begangnade ochva redan inslagna


   
SvaraCitera

pommes045:

Jo matteböcker men dom flesta va ju begangnade ochva redan inslagna

aha tur/tråkigt

pommes045:

Påtal om nåt ätbart att ha med sig i skolan så gav det mig en bra idé om att starta en ny tråd om vilken mat som håller sig bäst i en skolväska

bra idé!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske kan ha med sig rökt lax?


   
SvaraCitera

pommes045:
Kanske kan ha med sig rökt lax?

det kommer att lukta väldigt illa så det skulle jag inte ha med mig. kräver nog kylväska också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

det kommer att lukta väldigt illa så det skulle jag inte ha med mig. kräver nog kylväska också. 

Ja ska nog skaffa skolväska med inbyggt kylskåp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på bästa idén så man slipper skolväska helt man får ha på sig sånna arbetsbyxor som det e massa fickor på som man kan ha sakerna i


   
SvaraCitera

en tom väska att lägga alla papper man får i o ha med hem, i skolan ska man inte behöva ha med nåt, vet inte va du syftar på men ja har aldrig haft med nåt särkilt

pommes045:
Tja!
Om ungefär en vecka börjar skolan igen och i skolan har man ju skolväska (jag har det iallafall) man jag undrar om ni kan ge lite tips på bra saker att ha med sig till skolan när man börjar 6an om det e nåt speciellt man ska tänka på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
en tom väska att lägga alla papper man får i o ha med hem, i skolan ska man inte behöva ha med nåt, vet inte va du syftar på men ja har aldrig haft med nåt särkilt

Man kan ha mer sig tex bra saker som pennor sudd mensskydd mm


   
SvaraCitera

pommes045:

Man kan ha mer sig tex bra saker som pennor sudd mensskydd mm

ah jo, sudd o penna får man, mensskydd om man är tjej ja, har som sagt aldrig haft med nåt till skolan utom älgflugor kanske 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:

ah jo, sudd o penna får man, mensskydd om man är tjej ja, har som sagt aldrig haft med nåt till skolan utom älgflugor kanske 

Älgflugor? Haha 


   
SvaraCitera

pommes045:

Älgflugor? Haha 

haha japp dom kommer som på beställning i skogen på vår o sommar haha sen sitter dom i huvet typ 1 vecka eller nåt, har hänt massor av gånger att mitt i en lektion så har de krupit ner såna i ansiktet haha o ja klappar till mitt eget face o alla kollar på mig o undrar va ja håller på med Mycket glad


   
SvaraCitera