Aviseringar
Rensa alla

Packard bell uppköpt av acer - inga reservdelar!?


Ämnesstartare

Hej, min 2 år gamla bärbara Packard bell MH36 414NC's fläkt är sönder, lämnade in den på ett ställe där den var i ca 2½ månad för o dammas o fixa fläkten, men väntade utan att få någon ny fläkt. De sa de skulle beställa en, nästa gång hade de beställt en. O sen hade de inte kunnat beställa en, för packard bell/acer inte har reservdelar längre till den. Vad gör man nu då? datorn lever ju, men ska jag köra med en fläkt som låter som en traktor, nej, vill inte sabba den helt och hållet..

Vad gör jag nu då? Är datorn skrot? tänkte höra med siba där vi köpte den, men också fråga här, reservdelara kan väl inte vara borta bara för de blivit uppköpta? Datorn är dessutom inte gammal heller, och då sånt här häder, hur är det då med försäkring etc? Eller är det soptippen som gäller nu? [confused]


   
Citera
Ämnesstartare

lemuu:

Datorn är dessutom inte gammal heller, och då sånt här häder, hur är det då med försäkring etc? Eller är det soptippen som gäller nu? [confused]

3 år garanti på fel du icke orsakat dvs sådana som tillverkarna står för, gå till siba så ska du få gratis reparation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

3 år garanti på fel du icke orsakat dvs sådana som tillverkarna står för, gå till siba så ska du få gratis reparation.

garantin gäller nog inte då jag tagit in den på service i byhålans affär.fläkten är dessutom paj för jag haft den i sängen och den blivit igendammad, men dammet är ju borta iofs.... men fortfarande. dom har ju inga reservdelar. [rolleyes][shake] jäkligt mysko.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

garantin gäller nog inte då jag tagit in den på service i byhålans affär

jo, du har som sagt 3 år om det är produktfel och ej orsakakt av dig i butiken du köpte datorn på

lemuu:

men dammet är ju borta iofs....

ja, och felen består, så det är ej orsakat av dig

lemuu:

dom har ju inga reservdelar.

brukar vara svårt att få tag på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

, du har som sagt 3 år om det är produktfel och ej orsakakt av dig i butiken du köpte datorn på

har du öppnat datorn bryter du garantin har jag hört.

Lounge fact:

brukar vara svårt att få tag på det

ah, ja jag får kolla med siba.. men man tycker bara att, kan inte datoraffären i byn få tag på det efter jagande, så är väl risken liten att dom med ska få det, om det är som dom säger, för acer köpt upp o det strulat till sig mellan leverantörera.
låter otroligt dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

har du öppnat datorn bryter du garantin har jag hört.

Varför lämnar du in datorn på random byverkstad om du har en garanti på burken?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Varför lämnar du in datorn på random byverkstad om du har en garanti på burken?[shake]

hade inte garantin kvar vilket vi ändå misstänkte. det är på 1 år. datorn är 2, däremot hade jag ändå rätt till att lämna in den os siba, men mot kostnad då förmodligen. vad kan byte av fläkt gå på hos dom tro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

vad kan byte av fläkt gå på hos dom tro?

Jag har ärligt talat ingen aning. Jag tror det är dyrt och tar lång tid.


   
SvaraCitera