Aviseringar
Rensa alla

Packning Tips och råd?


Ämnesstartare

Hallow! :3

Jag ska åka till en vän i 2 veckor inom en snar framtid 😛 (Bor lååångt borta)
Då undrar jag hur mycket kläder ni tycker man behöver med?
Hur många jeans, tröjor, Hoodies osv på 2 veckor?
Tack i förhand


   
Citera
sluk
 sluk

Jag skulle ha tagit 2-3 par jeans, 1 hoodie, några t-shirts osv 😀


   
SvaraCitera

Innebär "...lååångt borta" utlandet eller bara väldigt distantiskt ifrån dig här i Sverige?
Då temperatur avgör lite vid vilket klädselval man bör besluta.

Hursomhelst, ifall vännen bor i Sverige, ta med dig tillräckligt varm klädsel. Själv så tycker jag de få gånger jag använder jeans, att det blir väldans kyligt. Svårt att säga hur mycket du bör ta med dig... men du kan alltid fråga om möjligheten finns att tvätta dina kläder i vännens tvättmaskin. Därmed så krävs inte en sådan oerhörd packning. Själv så tycker jag att det är onödigt att ta med sig mer än man absolut behöver om det gäller någon vecka, hellre ha färre klädselmöjligheter än att ta med sig en oerhörd packning.


   
SvaraCitera

kondomer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluk:
Jag skulle ha tagit 2-3 par jeans, 1 hoodie, några t-shirts osv 😀

1 Hoodie räcker det på 2 veckor liksom :O??

Crysilis:
Innebär "...lååångt borta" utlandet eller bara väldigt distantiskt ifrån dig här i Sverige?
Då temperatur avgör lite vid vilket klädselval man bör besluta.

Hursomhelst, ifall vännen bor i Sverige, ta med dig tillräckligt varm klädsel. Själv så tycker jag de få gånger jag använder jeans, att det blir väldans kyligt. Svårt att säga hur mycket du bör ta med dig... men du kan alltid fråga om möjligheten finns att tvätta dina kläder i vännens tvättmaskin. Därmed så krävs inte en sådan oerhörd packning. Själv så tycker jag att det är onödigt att ta med sig mer än man absolut behöver om det gäller någon vecka, hellre ha färre klädselmöjligheter än att ta med sig en oerhörd packning.

I samma land och jag har möjligheten att tvätta, jean använder man ju ett par i nästan 4 dagar liksom 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
kondomer!

MOGET.


   
SvaraCitera

dinkompis:
kondomer!


   
SvaraCitera

sigge123:

MOGET.

?


   
SvaraCitera

Ett råd är annars att rulla plaggen istället för att vika dem i väskan, vet ej hur du gör, men detta är ett hett tips!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
Ett råd är annars att rulla plaggen istället för att vika dem i väskan, vet ej hur du gör, men detta är ett hett tips!

Riktigt smart ska kolla upp det! 🙂
Tackar för tipset! 😀


   
SvaraCitera

Många kjolar, många skjortor, varma tröjor, strumpbyxor, många par underkläder 


   
SvaraCitera

"1-2-3-måNGAAAA"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mymlans_Dotter:
Många kjolar, många skjortor, varma tröjor, strumpbyxor, många par underkläder 

mm

rotorblad:
"1-2-3-måNGAAAA"

Jo men visst hörru


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

sigge123: 1 Hoodie räcker det på 2 veckor liksom :O??

jaaaa, räcker för mig.. Använder dock aldrig hoodies x)


   
SvaraCitera
mens
 mens

hoodies tar väl bara en massa onödig plats när man ändå (antagligen) har vinterjacka på sig ute. om du inte har någon möjlighet att tvätta så behöver du ju fjorton femton par underkläder, strumpor och typ åtta tröjor lr ngt. jeans kan du ju ha samma.


   
SvaraCitera