Aviseringar
Rensa alla

Päls.


Åtta

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Jag tycker inte att det är osmakligt, bara skitfult. Däremot att syntetpäls skulle vara oetiskt tycker jag bara är enormt barnsligt. Folk får väl göra vad de vill så länge de inte skadar någon? Vill jag bära någonting som ser ut som en död ren så får väl jag göra det under förutsättning att den är gjord av hampa. Om andra människor ser det och går ut och dödar renar så kan knappast jag beskyllas för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Alla som bär päls borde dödas och flås och bäras som modeplagg på djurkroppar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

[cute]

Precis [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Har inte direkt något behov av att köpa päls, då det oftast är så sjukt jävla fult. Men då djur är dumma i huvudet och jag ogillar hippies så kan jag tänka mig att köpa päls bara för att jävlas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Päls är till för att ätas ... eller hur var det nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

[no-no]

Det där var inget bra svar ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Jävla moderat-tyg [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

har iofs inte speciellt mkt emot människor som väljer att bära päls men själv tror jag det skulle kännas skumt att gå runt med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

Alla som bär päls borde dödas och flås och bäras som modeplagg på djurkroppar.

Problemet är ju bara att djuren aldrig säger "äh ursäkta, men vi vill faktiskt inte det här", så varför skulle det vara fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Om jag hade haft råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Oväntad:

Av någon anledning tycker en del att päls är snyggt, och tycker att syntetpäls är okej. Syntetpäls är inte okej. Syntetpäls bidrar till ett äckligt och oetiskt mode.

Tycker du överdriver och angriper problemet från fel håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Of course not. Skulle man hitta pälsgrejer är det ju dock en annan femma...

Oväntad:

Syntetpäls är inte okej. Syntetpäls bidrar till ett äckligt och oetiskt mode.

Här håller jag dock inte alls med dig. Bidrar även syntetsovsäckar till större acceptans för gåsdun? Nej, tror att syntetpäls kan vara en jättebra sak då folk övergår till det från annan päls. På samma sätt som soja stroganoff inte är fel trots att det ser ut (och delvis smakar) som biff stroganoff.

Att du tycker att det ser äckligt ut tycker jag inte påverkar det etiska ställningstagandet.

EDIT: Sen ser jag inte hur bara för att tillverkningen av en äkta vara oftast involverar oetiskt agerande, så måste imitationen av denna ha någon koppling till det oetiska. Jag har en dödskalle i gips på mitt rum, det beror inte på att jag stödjer mord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur är syntetpäls oetiskt?[tard]


   
SvaraCitera

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Har ju ingen användning för det, som man hade för tusentals år sedan då det inte fanns så mycket värme. Vill inte ha något med döda djur att göra, skulle skämmas om jag hade päls på mig.


   
SvaraCitera
Hail
 Hail

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Inte för att jag bryr mig om minkarna utan för att päls inte klär mig.


   
SvaraCitera