Aviseringar
Rensa alla

Pälsindustrin - glömm aldrig detta


Ämnesstartare

Vem fan bryr sig om sälar när människor mördas varje dag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

Industrialisering av djur suger, både för djuret och för människan (fattigare näringsinnehåll i djur som inte lever i sin naturliga miljö).

Jepp! Jag menar att, när vi fiskar på naturlig väg, och när vi dödar sälar för att vi ska ha föda så är det okej, men att när vi har möjligheten att utrota all fisk genom den ökade teknologiska utvecklingen, så blir det farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag menar att, när vi fiskar på naturlig väg, och när vi dödar sälar för att vi ska ha föda så är det okej, men att när vi har möjligheten att utrota all fisk genom den ökade teknologiska utvecklingen, så blir det farligt.

Lösning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

Lösning?

Regleringar, omställningar, minskat slöseri med resurser och ett mer hållbart kretsloppstänk istället för det nuvarande slit-och-släng-tänket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Regleringar, omställningar, minskat slöseri med resurser och ett mer hållbart kretsloppstänk istället för det nuvarande slit-och-släng-tänket?

Inte för att jag förkastar sådant, men det hade inte sänkt efterfrågan nog på grund av vårat extrema antal.


   
SvaraCitera

mjölk:

Seriöst, vad fan är skillnaden mellan att man gör så här och att föda upp, psykiskt misshandla en ko/gris/kyckling hela livet

Du, jag har läst djurvård och har praktiserat samt haft studiebesök på flertalet gårdar och visst kunde djuren ha det bättre, men om du jämför det med vad som är på filmen måste du vara helt j*kla hjärntvättad av djurrättsaktivisterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindis:

Du, jag har läst djurvård och har praktiserat samt haft studiebesök på flertalet gårdar och visst kunde djuren ha det bättre, men om du jämför det med vad som är på filmen måste du vara helt j*kla hjärntvättad av djurrättsaktivisterna.

[zzz]

Jag har varit på ett flertal gårdar själv (bland annat praktiserat på en), tack, det här är helt och hållet mina åsikter. Och nej, jag förstår inte skillnaden mellan det köttindustrin gör mot miljontals djur varje år och det som görs mot de här sälarna. Du måste dessutom betänka mängden djur man gör så här mot och det enorma psykiska lidandet som kommer av att behöva vara instängd hela livet, det är inte värdigt och en stor kränkning. Jag antar att de här sälarna har levt i frihet innan de klubbas? (rätta mig gärna om jag har fel)

Nu har jag inte kollat på filmen eftersom jag vet att jag tar illa vid mig, men enligt mig är det ett jävla hycklande att vara emot detta och samtidigt äta kött. Sorry om det känns jobbigt att behöva ta ställning mot köttindustrin, liksom [smile]. Det är ju mycket lättare att ta avstånd mot det här.


   
SvaraCitera

Jag har för mig att det är vanligt att hänga upp hundar uppochnerpå för att sen slå dem hårt så de blir aggressiva innan man äter dom. Det skulle tydligen bli godare då.


   
SvaraCitera

mjölk:

text

Jag förstår inte varför mängden djur spelar någon som helst roll. Och ärligt talat tycker jag inte att någon av gårdarna skötte sina djur så pass dåligt att jag blev upprörd eller att djuren såg ut att lida, de var lugna och nyfikna vilket knappast djuren som blir flådda levande är..

Det enorma psykiska lidandet av att vara instängd? Är du emot sällskapsdjur också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindis:

de var lugna och nyfikna vilket knappast djuren som blir flådda levande är..

Visst, men de var inte heller i en situation där de blev flådda levande så det kanske inte är så konstigt att de är lugnare? [rolleyes]

Lindis:

Och ärligt talat tycker jag inte att någon av gårdarna skötte sina djur så pass dåligt att jag blev upprörd eller att djuren såg ut att lida

Man behöver inte vara Einstein för att förstå att de inte är i sina rätta element och att de inte mår bra. Varför ska vi försöka få dem att må bra, det gynnar ju inte oss? Alla känner inte empati inför hur djur mår om de inte visar direkt lidande, och jag antar att det är anledningen till att köttindustrin är så lätt att ignorera. Miljontals djur föds upp, hålls i små kås hela livet för att bli dödade så att vi ska kunna äta dem. De är utnyttjade i en fåfäng och onödig industri som de omöjligt kan protestera mot. De är inte på något sätt i en naturlig eller hälsosam miljö och jag kan inte för mitt liv förstå hur människor rättfärdigar en sådan våldtäkt av naturen. Det är min åsikt, och det är anledningen till att jag rynkar på näsan åt folk som bryr sig så satans mycket så fort det är sälungar som lider.

Vad skulle du välja - lida och utnyttjas hela livet och dödas eller vara fri hela livet och dödas plågsamt? Nu ska man egentligen inte jämföra djur och människor, men bara för att sätta det i perspektiv.

Lindis:

Det enorma psykiska lidandet av att vara instängd?

Ja? Vad är det med det?

Lindis:

Är du emot sällskapsdjur också?

Delvis, ja.


   
SvaraCitera

tycker det e dumt med päls... 😛


   
SvaraCitera

Vågar inte titta! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

😀

warranty_void_if_seal_is_broken.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då blir det inga sällskapsdjur heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera