Aviseringar
Rensa alla

Pär Ström


Ämnesstartare

Image

så lugn och harmonisk [love]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

eller som en tsunami som krossar genusmaffian [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Kroppen och Sjukdomar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa gillar hnm [love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså det där r hans profilbild på fezbok [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är stolt att vi har 1 gemensam vän [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han skrämmer mig [sad]


   
SvaraCitera
mynona

Han har funnit sin inre frid tror jag. Han verkar lugn och övertygad och harmonisk. Det känns nog skönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han är lustig [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade han varit snygg så hade det låtit annorlunda om honom


   
SvaraCitera
mynona

Jr. HBT:

hade han varit snygg så hade det låtit annorlunda om honom

Hur hade det låtit?


   
SvaraCitera
mynona

Man kan nog tycka att han ser exakt lika intelligent ut som han faktiskt är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inte många som gör feminister så sura som han. [love]


   
SvaraCitera
mynona

Men han är ju rolig. Jag förstår egentligen inte varför man som feminist ska bli sur över honom när han själv är en så tacksam karikatyr över just samma egenskaper han säger sig kritisera [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Hur hade det låtit?

historiskt betingade handlingsprogram förklädda till universella ideologier är fel och dåligt. feminismen är inte ett sätt att resonera kring jämställdhet med en tydlig balanserad målvision utan en enkelriktad revolutionär rörelse sprungen ur ett upplevt förtryck.

är man faktiskt intresserad av jämställdhet och inte polarisering och gerillakrigföring så kallar man sig egalitarist eller anarkist för det kommer inget gott ur att betrakta en utsatt grupp som mer prioriterad än andra, och det är hyckleri att göra så om man säger sig vara för lika möjligheter och rättvisa och minskade sociala klyftor på alla plan.

och med det sagt tycker jag inte att pär ström är så fel ute när han vedersakar feminismen. självklart finns det feminister som blir mobbade också, men man måste förstå att pär ström är ett enkelt mål på grund av att han ser löjlig ut och att det inte är en bra debattmetod att angripa detta. så länge inte dispyten i fråga ses som ett självändamål vilket den gör för många feminister liksom många "ideologiskt" anknutna överlag.


   
SvaraCitera