Aviseringar
Rensa alla

Päron eller Äpple?


Ämnesstartare

Ne inte som frukt, utan som smak!

Det finns så otroligt mycket olika sorters musik-genrer.
Och ingen verkar komma överens om vad som är bra och dåligt..

Så hur tycker ni?
Finns det bra och dålig musik?
Eller handlar allt egentligen om hur välkomnande man är?

Jag har själv otroligt lät för att avgöra om något är bra, även fast det är en genre jag tveklöst hatar rakt av..

För dina tankar till ord och berätta om hur du tycker det är.

PösS


   
Citera
Ämnesetiketter

Musikaliskt kan man väl säga att det finns musik som är mindre komplicerad. Min kompis hade en teori om att många idioter diggar t.ex. dansband och kass pop och liknande just p.g.a. att den är mer simpel och "lättare att förstå". Kan nog ligga nåt i det.


   
SvaraCitera

Smaken av äpple är godare, tycker jag.


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Kan nog ligga nåt i det.

Kan tillägga till den tesen att jag praktiserade på ett dagcenter för förståndshandikappade och dansbandsmusik var populärast bland folket (förutom personalen)


   
SvaraCitera

Päron


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut!
Så det handlar alltså om vad man är van vid. eller liknande.
Typ som att alla föräldrar kräks när man spelar metal.. men klappar en på huvet när man spelan nån gammal goding de brukade dansa till när de var i samma ålder som en själv?


   
SvaraCitera

Musik som kräver skill är bättre.

Man kan fundera på varför, i alla fall på min skola, personer som går barn och fritid/fordon lyssnar mest på mainstream hip-hop/RnB och personer som går SP/NV lyssnar mer på metal.

Vet inte vad man kan dra för slutsats av detta, döm för er själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att när det kommer till sådana situationer så handlar det nog mycket om vilka man umgås med. Och inte om vad som är bra och dåligt


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Kan tillägga till den tesen att jag praktiserade på ett dagcenter för förståndshandikappade och dansbandsmusik var populärast bland folket (förutom personalen)

Haha 😀 Ja, man kan ju fråga sig vad som ligger bakom. Min mamma jobbar på en skola för ungdomar med förståndshandikapp och där regerar hip hop och carola 😛 Hip hop kan ju dock vara rätt avancerat textmässigt, men troligtvis är det inte det de förståndshandikappade tonårskillarna lyssnar på.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Vet inte vad man kan dra för slutsats av detta, döm för er själva.

Var någon forskning (som jag hört i andra hand etc, tro det eller ej, jag skiter i vilket) om att metal musik är mer populärt hos intilligentare människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför alla Metal folk färgar håret svart?
En under medveten metod bekämpa rasism..
;D


   
SvaraCitera

Nyckeln till acceptans ligger i att bortse från mallar och "vad som är inne". Att inte bli insnöad, helt enkelt. Att utforska så mycket som möjligt. På det sättet har jag lyckats spränga några av de fördomar jag har haft. Den musik jag (åtminstone i skrivande stund) inte gillar anser jag inte vara dålig, utan snarare "mindre intressant".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Word!

Men det finns juh så otroligt mycket tankar om just det här ämnet.


   
SvaraCitera

Päron. Gillar inte hårda frukt.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Var någon forskning (som jag hört i andra hand etc, tro det eller ej, jag skiter i vilket) om att metal musik är mer populärt hos intilligentare människor.

Hmm.. intressant.

Kanske behöver få ut lite energi, då de för det mesta går teoretiska kurser?


   
SvaraCitera