Aviseringar
Rensa alla

Päronen slänger ut mig! Sigh!


Ämnesstartare

Nu har dem äntligen tröttnat på att jag "inte gör någonting" (de är blinda och ser att jag inte hjälper till.)

Iaf, känner också att det är dags att ta mig härifrån. Jag och min päron går inte ihop.

Dock har jag lite problem att lösa.

1. Lumpen - De tar sådan satans tid att komma ur det, de vet mina skäl och att jag har ben problem. Dock så måste jag tillbaka igen efter min första permis för att KANSKE kan få åka hem nu i veckan. (Detta löser jag själv)

2. Jobb - Jag hittar inga jobb här i stan. Jag har en målar utbildning men det hjälper inte, får inte tag i något måleri jobb alls. Sjukt men sant (har inget intresse egentligen för att jobba som målare men men pengar.) Och andra jobb är bara säljare med ERFARENHET. Jag har även planerat att börja plugga till Hösten. Finns det någon chans att jag kan få hjälp till lägenhet i samma stad? What to do?

3. Lägenhet - Ja, det fixar jag direkt efter att jag har fått jobb som är typ.. omöjligt. Då undrar jag hur det är att få hjälp av socialen? Vad är de minsta kraven för att de ska hjälpa mig på traven att komma härifrån så att jag kan starta mitt liv utan alla bråk och hat här hemma? ;>


   
Citera

Du har gått ur gymnasiet och så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du har gått ur gymnasiet och så?

Förvirradknug:

Jag har en målar utbildning


   
SvaraCitera

flytta till en stad med jobb. även ifall ungdomsarbetslösheten har nått rekordnivå finns det säkert jobb i nån liten håla.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Jag har en målar utbildning

Jag läste det, men jag ville vara säker. I så fall så borde socialen kunna försörja dig under förutsättning att du inte kan få några andra bidrag. Annars säger jag som iosib, flytta till jobben om det inte finns några där du bor. Be dina föräldrar stå på hyreskontraktet (för att få tag på en bostad) och skriv över det på dig så snart du har en fast inkomst.


   
SvaraCitera

Ah, eller hyr av någon i andra hand/bli inneboende. Ett förstahandskontrakt om du inte redan har ett jobb är i princip omöjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Be dina föräldrar stå på hyreskontraktet

Skulle aldrig fungera! ^^

iosib:

flytta till en stad med jobb. även ifall ungdomsarbetslösheten har nått rekordnivå finns det säkert jobb i nån liten håla.

Jag kollar på detta också, men vill hålla mig till skövde då jag har allt här redan förutom jobb ;>


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

skövde

hihihi, skövde [bigsmile]


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Skulle aldrig fungera! ^^

De borde göra det, om de nu vill bli av med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

De borde göra det, om de nu vill bli av med dig.

Dom bryr sig inte så mycket att de vill hjälpa mig på det sättet.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Dom bryr sig inte så mycket att de vill hjälpa mig på det sättet.

Drygt. Då skulle jag satsa på att försöka bli inneboende hos någon eller hyra i andra hand. Kolla runt på blocket och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Då skulle jag satsa på att försöka bli inneboende hos någon eller hyra i andra hand. Kolla runt på blocket och så.

Med vilka pengar skulle jag betala detta för då? Pengarna saknas, inte lägenheten ;>


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Med vilka pengar skulle jag betala detta för då? Pengarna saknas, inte lägenheten ;>

Ansökt om bostadsbidrag?


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

men vill hålla mig till skövde då jag har allt här redan förutom jobb ;>

Och jobb lär du knappast hitta där med tanke på hur många som volvo och andra varslat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ansökt om bostadsbidrag?

Det är ju det jag undrar vad som krävs för att få...

Tjänstevåld:

Och jobb lär du knappast hitta där med tanke på hur många som volvo och andra varslat.

Jag vet. >_<


   
SvaraCitera