Aviseringar
Rensa alla

Pallar inte med praktiken imorgon


Ämnesstartare

Hallao!

Har haft praktik varje måndag sedan i julas på ett IT företag där jag får sitta och utveckla i Magento (en webbapplikation för webbshoppar och dylikt), vilket är galet jobbigt och tråkigt. Mest jobbigt dock, då jag inte har särskilt mycket kunskap inom OOP, vilket man definitivt måste ha för att göra något i den plattformen.

Är ledig nästa vecka, men jag orkar inte med morgondagen! Hade tänkt stanna hemma på något sätt och jobba hemma ist, gillar inte arbetsmiljön där (och det är JÄVLIGT kallt där med).

Behöver hjälp med bortförklaringar som täcker hela dagen. "Jag är sjuk" lyser rakt igenom, vill inte köra den igen. Har funderat lite på "Måste vara hemma imorgon av privata anledningar", men tror det är rätt så genomskinligt också. Tandläkaren/läkaren funkar inte heller då det inte tar en hel dag? 8-15 är jag där.

Tips?

"Dra till praktiken ditt lata fanskap" undanbes.


   
Citera

"Min hund har dött [sad]"
"Min guldfisk är sjuk [cry]"
"Jag är insnöad [sad]"
"Jag MÅSTE jobba hemifrån idag! [surprised]"
"Jag tycker inte om er arbetsplats så jag stannar hemma istället"
"Jag måste ta hand om min sjuka mormor [sad]"

hoppas du fick lite inspiration till en ursäkt, annars kan du ju gå dit ändå ditt lata fanskap, 8-15 är inte så lång tid och din arbetsledare kommer inte bli less på dig....


   
SvaraCitera

"jag har fått influensa"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köffein:

hoppas du fick lite inspiration till en ursäkt, annars kan du ju gå dit ändå ditt lata fanskap, 8-15 är inte så lång tid och din arbetsledare kommer inte bli less på dig....

Varför skulle min arbetsledare bli less på mig?

OnT: Funderar på ett läkarbesök, och sedan komma efter lunch? Hmmm...

KOM IGEN NU UM!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

"jag har fått influensa"

Var "magsjuk med huvudverk" för typ 5 veckor sedan. Vill inte vara sjuk, tror inte han köper det. Thnx ändå, fler tips kanske?


   
SvaraCitera

Jag har haft konstant erektion i tre dygn och min penis har fått lila toner.


   
SvaraCitera

Men det är väl för helvete att bara sjukanmäla dig eller gå dit och vara glad.

Du har i alla fall någonstans att gå till, var nöjd för fan.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

sjukanmäla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Noboru Wataya:

Jag har haft konstant erektion i tre dygn och min penis har fått lila toner.

Najs!

Jonnybravo91:

Men det är väl för helvete att bara sjukanmäla dig eller gå dit och vara glad.

Du har i alla fall någonstans att gå till, var nöjd för fan.

Kan inte bara skicka ett mail och säga "jag kommer inte imorgon", måste ha någon ursäkt ju.

Vad menar du nu? Var inte särskilt svårt att få den här praktikplatsen. (förstår varför nu)

Kan man stanna hemma resten av dagen om man varit hos tandläkaren och borrat i någon tand eller dylikt? (tänkte mest på bedövningen = kan inte prata, dreglar osv)


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Najs!

Obs glömde citattecken, menade det som en ultimat ursäkt.


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

(tänkte mest på bedövningen = kan inte prata, dreglar osv)

SÅ kraftig bedövning får man inte......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Noboru Wataya:

Obs glömde citattecken, menade det som en ultimat ursäkt.

Sure [wink][wink]

enhimmelskdrog:

SÅ kraftig bedövning får man inte......

Varje gång jag borrat har jag inte kunnat prata på ett bra tag utan att dregla/låta som något djur. Blir galet trött med, och kan inte ÄTA på flera timmer!?

I vissa fall får man även lustgas? Tror dock det är rätt ovanligt.


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Sure

Ifall vi säger att så inte är fallet, vill du leka doktor?[wink]


   
SvaraCitera

"Å nej, jag jobbar en dag i veckan och det är alldeles för jobbigt, jag sitter nämligen på mitt feta arsle och knackar kod".

[tired]


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Kan inte bara skicka ett mail och säga "jag kommer inte imorgon", måste ha någon ursäkt ju.

Att du är sjuk är bra anledning nog. Arbetsgivaren kommer inte bry sig mer detaljerat. Och gör denne det, finns det inget som säger att du måste svara på det.

RadioAktivMakaron:

Vad menar du nu? Var inte särskilt svårt att få den här praktikplatsen. (förstår varför nu)

Finns de som inte ens får den praktikplatsen.

RadioAktivMakaron:

Kan man stanna hemma resten av dagen om man varit hos tandläkaren och borrat i någon tand eller dylikt? (tänkte mest på bedövningen = kan inte prata, dreglar osv)

Nej, den starkaste bedövning du kan få är narkos och det släpper efter ett par fåtal timmar.

Varför vill du göra en så stor deal av det? Om du nu måste ljuga för att du inte vågar säga din riktiga anledning, varför måste du göra det så jävla storartat?

Små lögner är bra mycket mer trovärdiga än stora.


   
SvaraCitera