Aviseringar
Rensa alla

Pallar inte mer


Ämnesstartare

Har inga kompisar, ingen flickvän, ingen vänkrets alls som bryr sig om mig. Jag är 20 år. Har varit blyg i hela livet men det blir bara värre och värre. Gymnasiet var ett helvete. Jag fick inga nya kontakter alls.

Jag ser inte dålig ut. Tar hand om mig själv. Men mitt inre är totalt förstört och jag vet inte hur jag ska ta mig till. Ni skulle inte kunna identifiera mig som en loner.

Jobbar för tillfället på ett medelåldersföretag. Skit trist är det. Jag vill plugga, men vet inte vad. Gillar grafisk design och vill såklart plugga det. Men jag behöver träffa folk som inte ägnar sin tid vid datorn. För jag pallar själv inte datorn längre. Vill träffa tjejer, men hur fan ska man göra det...

Jag är inte alls blyg på nätet, utan kan uttrycka mig hur jag vill (kan väl alla). Men på riktigt så är det en helt annan sak. Samtidigt känner jag mig inte blyg på riktigt, men i den sitsen jag är i nu så inser jag att jag är för tyst för att skapa kontakter. Jag behöver någon jämnårig att prata med. Men inte över nätet (jo, kanske till en början).

Varenda dag som går är ingen som ringer en, ingen som smsar eller chattar med en (som man känner irl). Jag börjar ledsa på livet.


   
Citera

Du är 20 år gammal alltså har inte din mamma ansvaret för dig på samma sätt som förut, vill du skaffa kontakter får du göra det på EGEN hand. Om det känns svårt börja gå i terapi och prata om "varför" och "hur" du känner när du pratar med andra, dvs det som gör dig blyg. Annars är fritidsaktiviteter något att rekommendera, ta chansen där och börja kallprata om vad som helst tex på gymmet fråga vad de tar i vikt, om de kan förklara någon övning etc

Ska jag vara helt ärlig tycker jag du gnäller lite väl mycket, så illa har du det inte. Mat på bordet och ett land utan krig/katastrofer får inte 20% av våran jord [chocked]


   
SvaraCitera

mullis711:

Ska jag vara helt ärlig tycker jag du gnäller lite väl mycket, så illa har du det inte. Mat på bordet och ett land utan krig/katastrofer får inte 20% av våran jord [chocked]

Varför envisas med att jämföra problem med andra problem. Något som verkligen tär på en människa kanske inte alls behöver påverka en annan, trots att omständigheterna inte skiljer sig åt öht.


   
SvaraCitera

nubbie:

Varför envisas med att jämföra problem med andra problem. Något som verkligen tär på en människa kanske inte alls behöver påverka en annan, trots att omständigheterna inte skiljer sig åt öht.

Ja annars får man inte perspektiv på saken, att jämföra med de som har det värre gör att ens eget problem försvinner eller dämpas. Han mår dåligt psykiskt och jag lindrar med att manipulera hans sinne.


   
SvaraCitera

mullis711:

Han mår dåligt psykiskt och jag lindrar med att manipulera hans sinne

hej hej hybris


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

hej hej hybris

Okej, fattar inte vad du menar. Har du inget vettigt att komma med till TS så håll dig borta tack [no-no]


   
SvaraCitera

mullis711:

Ja annars får man inte perspektiv på saken, att jämföra med de som har det värre gör att ens eget problem försvinner eller dämpas.

Lol nej. Det enda man gör är att man gräver ner och stänger in all skit, sedan samlas det i en stor jävla klump och tar över en helt när det kommer upp till ytan igen mvh.

mullis711:

an mår dåligt psykiskt och jag lindrar med att manipulera hans sinne.

Att avfärda någons problem och säga att de inte alls är särskilt stora utan bara vardagligt gnäll är hemskt respektlöst. Olika levnadssätt och miljöer orsakar olika typer av problem.


   
SvaraCitera

mullis711:

Okej, fattar inte vad du menar.

jag menar att du uppenbarligen drabbats av hybris


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

jag menar att du uppenbarligen drabbats av hybris

Du menar storhetsvansinne? På vilket sett har jag betett mig så? Nu trollar du och förstör för TS, skärp dig!


   
SvaraCitera

nubbie:

Lol nej. Det enda man gör är att man gräver ner och stänger in all skit, sedan samlas det i en stor jävla klump och tar över en helt när det kommer upp till ytan igen mvh.

Och vad vet du om de? En människas psyke kan aldrig ta över den fysiska kroppen och man ansvarar själv för sina handlingar. Han måste förstå att hans problem inte betyder någonting jämfört med värre saker, om man går i terapi för att det är is på rutan varje morgon är man en väldigt känslig och svag människa!


   
SvaraCitera

mullis711:

Du menar storhetsvansinne? På vilket sett har jag betett mig så? Nu trollar du och förstör för TS, skärp dig!

mullis711:

Han mår dåligt psykiskt och jag lindrar med att manipulera hans sinne.


   
SvaraCitera

mullis711:

Okej, fattar inte vad du menar. Har du inget vettigt att komma med till TS så håll dig borta tack [no-no]

för det kunde varit värre är vettigt att komma med?


   
SvaraCitera

mullis711:

tex på gymmet fråga vad de tar i vikt, om de kan förklara någon övning etc

Nej för i helvete, gör inte det.


   
SvaraCitera

mullis711:

Och vad vet du om de?

Trodde man kunde läsa mellan raderna och förstå att jag skrev utifrån egna erfarenheter, uppenbarligen inte.

Och självfallet behöver det inte gälla alla men sannolikheten att det är så för de flesta är rätt stor.

mullis711:

Han måste förstå att hans problem inte betyder någonting jämfört med värre saker,

Det är alltså inte tillåtet att må dåligt eftersom det alltid finns de som har det värre? Okej, got it. Cp.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Nej för i helvete, gör inte det.

Varför inte? Personen blir väl glad att någon frågar just "han" hur man utför en övning, det där med vikten var inte så bra däremot [wink]


   
SvaraCitera