Aviseringar
Rensa alla

Pallar inte mer


nubbie:

Det är alltså inte tillåtet att må dåligt eftersom det alltid finns de som har det värre? Okej, got it. Cp.

Enligt mig nej, det är min åsikt. Du kan inte ens acceptera det utan att använda dig av omoget språk och personlig kränkning, tragiskt [ops]


   
SvaraCitera

nubbie:

Att avfärda någons problem och säga att de inte alls är särskilt stora utan bara vardagligt gnäll är hemskt respektlöst.

gillar dig


   
SvaraCitera

mullis711:

Enligt mig nej, det är min åsikt. Du kan inte ens acceptera det utan att använda dig av omoget språk och personlig kränkning, tragiskt

Ja ibland går det utför även för mig.

Jag tycker bara att man ska tänka sig för innan man säger saker som faktiskt kan skada andra människor genom att man nedvärderar deras tankar och problem.


   
SvaraCitera

Satsa på fritidsaktiviteter, det är det bästa sättet att komma ut och prata med folk. Att plugga är även det en bra ide ! Där är det viktigt att du tar någonting som du faktiskt är intresserad av så att ni har gemensamma intressen. Var bor du någonstans. I en småstad eller typ stockholm? Skulle gissa på att det skiljer sig åt hur man får kontakt mellan dessa ställen. Att gå och prata med någon är inte heller en så stor sak som man kanske tänker, och det kan hjälpa väldigt många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Satsa på fritidsaktiviteter, det är det bästa sättet att komma ut och prata med folk. Att plugga är även det en bra ide ! Där är det viktigt att du tar någonting som du faktiskt är intresserad av så att ni har gemensamma intressen. Var bor du någonstans. I en småstad eller typ stockholm? Skulle gissa på att det skiljer sig åt hur man får kontakt mellan dessa ställen. Att gå och prata med någon är inte heller en så stor sak som man kanske tänker, och det kan hjälpa väldigt många.

Jag gymmar för tillfället. Men har endast tid på kvällarna efter att man kommer hem från jobbet, och då är det näst intill tomt där borta. Har inga speciella fritidsintressen direkt. Vad tänkte du på speciellt? Är ingen tävlingsmänniska just nu, men jag kanske kan bli...

Jag bor i Stockholm för övrigt.


   
SvaraCitera

Anmäl dig till någon intressant kurs på Medborgarskolan eller Folkuniversitetet. Förslagsvis en retorikkurs, som inte bara kan ge dig nytt umgänge utan även hjälpa dig bli av med blygheten. [y]


   
SvaraCitera

Doodlez:

Jag bor i Stockholm för övrigt.

Om du vill kan vi ju lira badminton någon gång! Eller squash. Är väldigt duktig i badminton så du är beredd på det. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Doodlez:

Vad tänkte du på speciellt?

Det behöver ju inte vara något tävlingsinriktat heller för den delen. Musik kan ju vara lite svårt om du inte spelar någonting redan nu. Man kan ju gå med i en politisk förening, kanske köra paintball i någonpaintballförening? Finns många olika grejer.


   
SvaraCitera

Hoppa på nån linje på folkhögskola. Ett år på internat istället för internet gör säkert susen för din sociala osäkerhet. Kanske kommer under tiden också på vad du vill plugga därefter.

Det här kanske kan vara nåt också!
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=327575


   
SvaraCitera

mullis711:

Och vad vet du om de? En människas psyke kan aldrig ta över den fysiska kroppen och man ansvarar själv för sina handlingar. Han måste förstå att hans problem inte betyder någonting jämfört med värre saker, om man går i terapi för att det är is på rutan varje morgon är man en väldigt känslig och svag människa!

psyket kan inte ta över kroppen... Wow det var nog bland det dummaste jag hört på länge. Nog för att killars könsorgan ofta hånas att ha en egen vilja, men resten av kroppen styrs vad jag vet av huvudet. Blir man Psykiskt sjuk får man ofta fysiska symptom, eller är det så att alla sönderstressade människor ljuger om att de också har ont? Dags att läsa på lite kanske.

Doodlez; jag hoppas det blir bättre snart!


   
SvaraCitera

du kan väll skaffa hamsterpaj där finns det från 13-18 tjejer/killar du kan chatta med osv!! [wink]


   
SvaraCitera

Skogsmullen:

psyket kan inte ta över kroppen... Wow det var nog bland det dummaste jag hört på länge. Nog för att killars könsorgan ofta hånas att ha en egen vilja, men resten av kroppen styrs vad jag vet av huvudet. Blir man Psykiskt sjuk får man ofta fysiska symptom, eller är det så att alla sönderstressade människor ljuger om att de också har ont? Dags att läsa på lite kanske.

När någon säger att "han/hon" är psykiskt sjuk vill man bara sätta etikett på personen så man vet hur man ska bemöta han/hon, tyvärr så funkar det. Det finns så mycket diagnoser idag att många tror att de är konstiga, när det egentligen handlar om skilda personligheter. Väldigt tråkig utveckling tycker jag [tired]


   
SvaraCitera

mullis711:

När någon säger att "han/hon" är psykiskt sjuk vill man bara sätta etikett på personen så man vet hur man ska bemöta han/hon, tyvärr så funkar det. Det finns så mycket diagnoser idag att många tror att de är konstiga, när det egentligen handlar om skilda personligheter. Väldigt tråkig utveckling tycker jag

Jo det håller jag med om att det finns väldigt mycket etiketter och ännu mer hypokondrier, vilket iofs är trist. Men att vara sjuk har ju inget att göra med ens personlighet, visst kan man ha en fallenhet att bli sjuk men det beror inte på vem man är egentligen. Blir man sjuk så blir man och oftast kan man inte göra så mycket åt det. Sen håller jag med dig, såklart det finns underliga människor som folk gärna stoppar i fack, i det här landet finns det inte utrymme för individualitet eller någon som är mer än ordet "lagom".


   
SvaraCitera

Internet är ju så klart ett alternativ att faktiskt träffa människor på. Som du sa - till en början, och sen träffa IRL. Men man riskerar ju även att träffa jubelidioter därifrån också.. Hur som helst så tror jag att du redan har testat det? Annars är det ju som sagt ett alternativ..

Kvällskurser är annars ett alternativ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Internet är ju så klart ett alternativ att faktiskt träffa människor på. Som du sa - till en början, och sen träffa IRL. Men man riskerar ju även att träffa jubelidioter därifrån också.. Hur som helst så tror jag att du redan har testat det? Annars är det ju som sagt ett alternativ.. Kvällskurser är annars ett alternativ?

Försöker träffa folk på nätet som kan tänka sig träffas irl, men det leder aldrig så långt. Men jag ger inte upp, förrän jag åtminstone får uppleve det en gång.

Kvällskurser har jag funderat på, men jag är osäker på ifall folk i min ålder tar sånt? Jag menar då typ 18-22. Inte över :/


   
SvaraCitera