Aviseringar
Rensa alla

Påminn mig varför man behöver plugga..


Ämnesstartare

Det går inte så himla bra för mig för tillfället, jag ser inte nån mening i nånting.

Nu har jag en del arbeten jag ligger back med i skolan, fick för första gåååången på väldigt länge lite motivation till att plugga men direkt kom tankarna 'varför? kommer det vara till någon nytta?' I ett halvår har jag inte gjort några skolarbeten och det har inte visats sig negativt.. men jag vet att det kommer göra det om jag fortsätter.

Jag måste därför verkligen höra peppen nu så jag pluggar lite nu trots allt..


   
Citera

plugga inte, det är slöseri med tid. gör något mer kreativt som att måla, sy eller chilla med dina kompisar istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har varit med om exakt samma sak. Såg absolut ingen mening med skolan, började med att man tog praktik 2dagar i veckan, går nu egentligen förstår året på gymnasiet, blev individuella för mig. har praktik på full tid, praktiserar mellan 7-17 varje dag, och jag ångrar mig nåt så in i helvete, då jag vet att jag kan göra bättre.. har även förstått att jag inte vill slava med att jobba på bilverkstad och slita t hela kroppen för en inte alltför stor summa i månaden.. så jobba på i skolan och bli vad du vill bli. medans chansen fortfarande finns!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

velociped:

plugga inte, det är slöseri med tid. gör något mer kreativt som att måla, sy eller chilla med dina kompisar istället.

hahahaha [love]


   
SvaraCitera

Därför.
(Bland annat)


   
SvaraCitera

För att kunskap är makt, och man kan skryta och man kan komma in på bra utbildningar. Det kan ge en känsla av storhet. Jag vet inte.


   
SvaraCitera

Kunskap ger frihet.


   
SvaraCitera

för att göra läraren nöjd


   
SvaraCitera

utbildning = jobb = pengar


   
SvaraCitera

ha valfrihet när det gäller utbildning i framtiden