Aviseringar
Rensa alla

Påminn mig varför man behöver plugga..


Ämnesstartare

Det går inte så himla bra för mig för tillfället, jag ser inte nån mening i nånting.

Nu har jag en del arbeten jag ligger back med i skolan, fick för första gåååången på väldigt länge lite motivation till att plugga men direkt kom tankarna 'varför? kommer det vara till någon nytta?' I ett halvår har jag inte gjort några skolarbeten och det har inte visats sig negativt.. men jag vet att det kommer göra det om jag fortsätter.

Jag måste därför verkligen höra peppen nu så jag pluggar lite nu trots allt..


   
Citera

plugga inte, det är slöseri med tid. gör något mer kreativt som att måla, sy eller chilla med dina kompisar istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har varit med om exakt samma sak. Såg absolut ingen mening med skolan, började med att man tog praktik 2dagar i veckan, går nu egentligen förstår året på gymnasiet, blev individuella för mig. har praktik på full tid, praktiserar mellan 7-17 varje dag, och jag ångrar mig nåt så in i helvete, då jag vet att jag kan göra bättre.. har även förstått att jag inte vill slava med att jobba på bilverkstad och slita t hela kroppen för en inte alltför stor summa i månaden.. så jobba på i skolan och bli vad du vill bli. medans chansen fortfarande finns!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

velociped:

plugga inte, det är slöseri med tid. gör något mer kreativt som att måla, sy eller chilla med dina kompisar istället.

hahahaha [love]


   
SvaraCitera

Därför.
(Bland annat)


   
SvaraCitera

För att kunskap är makt, och man kan skryta och man kan komma in på bra utbildningar. Det kan ge en känsla av storhet. Jag vet inte.


   
SvaraCitera

Kunskap ger frihet.


   
SvaraCitera

för att göra läraren nöjd


   
SvaraCitera

utbildning = jobb = pengar


   
SvaraCitera

ha valfrihet när det gäller utbildning i framtiden

men det är svårt att motivera sig med det. de enda ämnena jag kan plugga utan att behöva tvinga mig själv till det är de jag tycker om som jag vet kommer ge mig något i framtiden


   
SvaraCitera

Kunskap är makt.

Kunskap är pengar.

Typ


   
SvaraCitera

För att målet med livet (mitt i alla fall) är att veta allt


   
SvaraCitera

du har en fri vilja, använd den. kommer ej från rätt person men detta var ett försök till att övertyga även mig själv


   
SvaraCitera

skit i den där akademiska cpfittskolan och börja på folkhögskola och läs precis vad du vill istället. vaörfjr göra nåt man ej tkr e rolit då dödar man sin själ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plugga för att säkra din framtid bättre kanske..?
inte så lätt att få jobb om du inte har högskoleutbildning, och ännu svårare om du knappt har gymnasieutbildning. visst du kanske får jobb på ICA eller städare nånstans, men vill du verkligen jobba på ett sånt ställe resten av livet för att du inte orkade plugga?


   
SvaraCitera