Aviseringar
Rensa alla

Påminner tjejer om katter?


reben

m spinner o e asstörig o stirrar på folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter: varför skulle killar likna mer än tjejer? vi har alla olika gener och beteende....

Ja men en könskromosomskiljer åt och den ger en hel del differentiering. Titta bara på kvinnors och mäns kroppar: runda respektive mer raka i formerna.


   
SvaraCitera
Kudhos

PUSSY ALL THE SAME!!
Nä. Håller ej med. Sämsta liknelsen jag har hört talas om på länge. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: PUSSY ALL THE SAME!!

Ett exempel p vad jag menar. Pussy kan betyda både katt och fitta i brittisk engelska. Vet ej om det gör det i amerikansk också.


   
SvaraCitera
Kudhos

Gasolinerainbow:

Ett exempel p vad jag menar. Pussy kan betyda både katt och fitta i brittisk engelska. Vet ej om det gör det i amerikansk också.

Fast som någon pluggat engelsk lingvistik på universitetet så kan jag lova dig att man ska inte lita på språket. För väldigt få saker makes sense i engelska språket.
Fortfarande sämst liknelse, lille troll.Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zzzzzzzzzzzzzz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmm göllliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

efter att ha hört en heterosexuell snubbe säga "katter är sexiga" så börjar jag undra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast han kan iofs ha syftat på katter som i slang för tjejer, jag råkar va lite efter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

påmminner killar om hundar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lex_:
påmminner killar om hundar?

ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.......-:

ne

tja sötis, vad har du gjort idag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste någonstans att tjejer är som katter; Små, smidiga och diskreta. Killar är som hundar; Stora, högljudda och klumpiga.


   
SvaraCitera

Man brukar ju prata om så kallade katt och hundmänniskor. Nu menar jag inte vilket ju man gillar mest, utan vilket av djuren man är mest lik.

En kattmänniska är väldigt lik en katt, den föredrar att komma till dig om den vill nåt, den är självständig och lite av en ensam varg. En kattmänniska, gillar oftast inte att vara i centrum, om den inte valt det

Sen har vi då hundmänniskor, som helst är i en grupp. Dom ber gärna om hjälp om det behövs, man kan nästa säga att de är rätt så beroende av andra människor, fast inte på ett dåligt sätt. Hundmänniskor är oftast öppna och tycker om att träffa nya människor, till skillnad från kattmänniskor som är lite misstänksamma mot nya personer. 

Dessa två människotyper har inget med kön att göra. Utan med personlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise: Man brukar ju prata om så kallade katt och hundmänniskor. Nu menar jag inte vilket ju man gillar mest, utan vilket av djuren man är mest lik.

En kattmänniska är väldigt lik en katt, den föredrar att komma till dig om den vill nåt, den är självständig och lite av en ensam varg. En kattmänniska, gillar oftast inte att vara i centrum, om den inte valt det

Sen har vi då hundmänniskor, som helst är i en grupp. Dom ber gärna om hjälp om det behövs, man kan nästa säga att de är rätt så beroende av andra människor, fast inte på ett dåligt sätt. Hundmänniskor är oftast öppna och tycker om att träffa nya människor, till skillnad från kattmänniskor som är lite misstänksamma mot nya personer.

Dessa två människotyper har inget med kön att göra. Utan med personlighet.

Ungefär kattnänniska = introvert, hundmänniska = extrovert.


   
SvaraCitera