Aviseringar
Rensa alla

PANIK! allt öppnas med wordpad


Gasell
Ämnesstartare

Alla mina program har fått wordpadsymbol och går inte att öppna.!


   
Citera

cs dampa, det brukar funka


   
SvaraCitera

Får du något felmeddelande?


   
SvaraCitera

Hejsan!
Du har säkert fyllt i att textprogram skall öppnas som WordPad-Dokument.

1. Högerklicka på ditt textdokument.
2. Hållför "Öppna Med"
3. En lista rullar ut och klicka sedan på "Välj Standardprogram..."

1_0.png

Om inte ditt önskade program finns i den automatiska listan här under, så får du:
1. Klicka så det är ett "checksymbol"
2. Klicka på "Bläddra..."

2_0.png

1. Manuellt letar du reda på ditt önskade program som skall öppna dina textdokument.
2. När det är funnet så klicka på "Öppna"

3.png

1. Se ytterligare till att lådan är "checkad"
2. Ok.

4.png

Om det gäller flera typer utav program på datorn så får du göra likadant med dem.

Gasell:
Alla mina program har fått wordpadsymbol och går inte att öppna.!


   
SvaraCitera

Do you want to meet girls who just want sex, no relationships, no romance, just sex, then you should come to this page  http://www.meet2flirt.com/&usd=2&usg=ALhdy28YnZTD_5rAHxsSotp4ePjiqeQj6 A" target="_blank"> http://www.meet2flirt.com/


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Vad betyder cs dampa? Det hjälper inte att göra som på bilderna. Antingen klickar jag i att det ska gälla för alla och då byter alla till det nya programmet, eller så klickar jag
inte i det och då fungerar det bara en gång. 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Har du testat att starta om datorn?


   
SvaraCitera

Gasell:
Vad betyder cs dampa? Det hjälper inte att göra som på bilderna. Antingen klickar jag i att det ska gälla för alla och då byter alla till det nya programmet, eller så klickar jag
inte i det och då fungerar det bara en gång. 

Det finns många olika textformat. TXT, DOCX, DOC, ODT, RTF..... Så alla som är utav just den typen utav fil kommer endast att ändras till det önskade programmet som du vill öppna dom i. Inte alla möjliga textfiler vill säga.

Men om du av någon anledning vill behålla vissa textdokument i ett program och andra i ett annat så finns det en annan lösning som jag vet.

Det är antingen att kopiera all text och lägga in i ett helt nytt textdomumentum.

Eller klicka på "Spara Som" sedan så sparar du som det textformat som du vill ha.


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Som sagt, när jag väljer vilket program det ska öppnas med andras det automatiskt till det för samtliga ikoner. Jag vet inte varför.


   
SvaraCitera