Aviseringar
Rensa alla

panik! orange hår..


Ämnesstartare

Hej!! Jag gjorde en avfärgning hos frissan för ca 3v sen. Så igår köpte jag hem en mood slingblond. Mitt hår blev regnbågsfärgat av avfärgningen hehe.. men iaf. Försökte slinga men failade eftersom jag aldrig gjort det hemma förut. Så sprang och köpte en mood blond idag o färgade. Det blev vitt i hårbotten och väääldigt orange i topparba. Har en till blond från mood för jag köpte två men känns som att jag helllre lägger i en askblond. Meb dom hade inte det så köpte en ljusblond mood nummer 3. Kollade lite vad folk hade skrivit om den o den är riktigt kass så hoppar det. Men vågar jag blondera en gång till idag?? Kan inte se ut såhär... snäll hjälp! Och går inte till frisör igen så kommentera inte ens det.. tack på förhand


   
Citera

mood är den bästa. samma sak hände mig. det var coolt. sätt upp håret slarvigt om du inte gillar det.


   
SvaraCitera

raka av det bara


   
SvaraCitera

orange är en fin färg tycker jag


   
SvaraCitera

jag brukar  ha en slinga i håret som var i olika färger och fick blondera slingan innan jag satt i färgen(har svart hår) i alla fall så satte jag i just den blonda färgen och kände efter typ 5 min att de börja lixom brännas i hårbottnen så jag spola av färgen och torka håret o sen borsta jag igenom det och fick panik när jag såg att jag tappa stora tussar me hår sen dess har jag aldrig blonderat de.


   
SvaraCitera

Att få en bra blond i tidigare färgat hår är svårt.

Vad är din naturliga hårfärg, och vad vill du ha för hårfärg?

Du kan testa att färga det i askblont. Det riskerar att ge fula färgskiftningar, men för mig har det hittills funkat bra när jag är i din situation.

Du kan också fortsätta bleka genom att då och då slinga det, och använda silvershampoo vid varje hårtvätt. Då kommer de gula och orangea pigmenten tyna bort ju mer du bygger på med silvershampoots lila pigment.

Ett tredje alternativ är att färga håret mörkare, i mörk asblond, mörkblond eller ljusbrunt, och därefter bygga upp ett blont hår genom att slinga det någon gång i månaden.

Ett fjärde är att färga håret mörkare och vara nöjd med den färgen.

varför vill du inte gå till frisör igen?


   
SvaraCitera

först och främst... jag vill se bild. 

för det andra bör du tänka på ditt hår och dess välmående nu när du lekt med det så pass mycket. rekommenderar milda produkter alternativt att du slutar vara så upptagen av ditt hår.

mössa blir för varmt under sommaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord:
Att få en bra blond i tidigare färgat hår är svårt.

Vad är din naturliga hårfärg, och vad vill du ha för hårfärg?

Du kan testa att färga det i askblont. Det riskerar att ge fula färgskiftningar, men för mig har det hittills funkat bra när jag är i din situation.

Du kan också fortsätta bleka genom att då och då slinga det, och använda silvershampoo vid varje hårtvätt. Då kommer de gula och orangea pigmenten tyna bort ju mer du bygger på med silvershampoots lila pigment.

Ett tredje alternativ är att färga håret mörkare, i mörk asblond, mörkblond eller ljusbrunt, och därefter bygga upp ett blont hår genom att slinga det någon gång i månaden.

Ett fjärde är att färga håret mörkare och vara nöjd med den färgen.

varför vill du inte gå till frisör igen?

Hej!! Jag är candre påriktigt och har färgat det svart i två års tid.. färgade askblond idag för att få bort orangea skiftningar, men ingen skillnad hände. Har en pärlblond hemma också som jag funderar på att prova. Plus silverschampoo.  Jag blev så besviken förra gången jag la ner 1500 kr på det och det blev typ grått när jag ville ha ljust. Mitt hår tål ganska mycket så det är bra 


   
SvaraCitera

mimmiiiss: Hej!! Jag är candre påriktigt och har färgat det svart i två års tid..

du kan testa en mörk askblond istället, sedan successivt slinga det så det smälter in i din egen hårfärg.

Håret kan bli "mättat" efter att ha utstått flera blekningar och färgningar. En gång när det hände mig så fastnade ingen färg på håret alls. När jag färgade om det efter en vecka gick färgen in.
Det bästa du kan göra är att låta håret vila ett par dagar innan du testar nästa färg.


   
SvaraCitera