Aviseringar
Rensa alla

Panikångest?


Ämnesstartare

För ca 3 år sedan, var jag deprimerad och hade panikångest. Vågade inte sätta mig i nya situationer, började gråta osv osv.

Har varit frisk nu i 3 år, men det känns som om detta börja komma tillbaka, med all skolpress och speciellt gymnasiet. Känner att allting är tråkigt, har ingen lust med någonting, lyssnar inte på musik. Jag är inte mitt riktiga jag.
Och för att jag ska bekämpa detta, så tänker jag bara att jag kanske visst ska sätta mig i vissa nya situationer, men ärligt talat så är jag redan nu orolig för gymnasiet. Vill inte kontakta kurator osv för då gör jag detta jättestort. Det ska inte bli som sist, vad ska jag göra?[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag sitter i samma situation, förutom att panikångest nog aldrig är något som har drabbat mig... Mådde skitdåligt i åttan, sedan har det successivt blivit bättre fram tills typ när jag började tvåan, då allt började gå utför igen, och nu har jag insett att jag antagligen behöver hjälp. Jag var hos skolkuratorn och i onsdags och fick en tid på tisdag... Förhoppningsvis kan han sätta mig i kontakt med någon som kan hjälpa mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker nog att du ska kontakta kuratorn, du säger att det kanske kommer bli sådär jättestort igen, och du vill inte att det ska bli som förra gången, man vad ska hända annars? du måste ju prata med nån liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät varierad mat.
Sov 9 timmar per natt, minst.
Fixa någon hobby.
Motionera lite?
Snacka med vänner.
Gör nya saker. Upptäck.
etc. etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Ät varierad mat.
Sov 9 timmar per natt, minst.
Fixa någon hobby.
Motionera lite?
Snacka med vänner.
Gör nya saker. Upptäck.
etc. etc.

Det kan hända att man behöver medicin för att orka med det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

Det kan hända att man behöver medicin för att orka med det där.

Nja, det där är snarare substitut till medicinen, men mer varierat och bättre för kroppen som organsim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Nja, det där är snarare substitut till medicinen, men mer varierat och bättre för kroppen som organsim.

Det är så där man skaffar sig ett bra liv, men det är inte så jävla lätt om man är deprimerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mådde skit hela högstadiet, i slutet av nian blev det liite bättre.
Sen nu när gymnasiet började kom allting tillbaka.

Men i alla fall, gå till kuratorn. Det blir ingen jättestor grej av det, alla som har nåt litet problem eller bara behöver prata ut går till kuratorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mått dåligt från och till i flera år. Ätstörningar och panikångest. Numera är det bättre, då jag blev av med en av de förlösande sakerna till min ångest.

Jag försökte själv i flera år, det är väl ingen bra idé. Håller med resten, prata med ex skolkuratorn. De kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

Det är så där man skaffar sig ett bra liv, men det är inte så jävla lätt om man är deprimerad.

Man är kanske deprimerad för att man inte har ett bra liv? Det är bara en själv som kan göra något åt det. Man behöver en annan inställning. Terapi brukar i och för sig fungera. Bättre än antidepressiv medicin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Håller med resten, prata med ex skolkuratorn. De kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Mådde skit hela högstadiet, i slutet av nian blev det liite bättre.
Sen nu när gymnasiet började kom allting tillbaka.

Men i alla fall, gå till kuratorn. Det blir ingen jättestor grej av det, alla som har nåt litet problem eller bara behöver prata ut går till kuratorn.

Går du på gymnasiet?

ingen annan:

Jag tycker nog att du ska kontakta kuratorn, du säger att det kanske kommer bli sådär jättestort igen, och du vill inte att det ska bli som förra gången, man vad ska hända annars? du måste ju prata med nån liksom

Pratar med mina föräldrar, men vill inte gråta varje dag. Dom vill ju inte heller se mig sådär[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Går du på gymnasiet?

Ja, jag skrev ju det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Ja, jag skrev ju det?

Ja men det står F15 framför ditt namn.
Hur är gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Ja men det står F15 framför ditt namn.
Hur är gymnasiet?

antar att hon kanske fyller 16 i slutet av året,jag va oxå 16 när jag gick ettan[confused]


   
SvaraCitera