Aviseringar
Rensa alla

panikångest


Ämnesstartare

Har mått dåligt ett bra tag, jag hatar allt med mig själv, u name it.
mitt hår, mitt ansikte,min näsa, min kropp, mina tänder osv.
detta har tagit över mitt liv, om ja vaknar mitt i natten så måste ja kolla mig sj i spegeln.
Har alltid fått höra att jag är vacker att jag liknar tex kim kardashian , eller eva longoria. jag har slutat äta gör 500 situps om dagen.
det är ngt fel på mig, känner bara att är misslyckad o vill dööööö
ngn som känner samma?[n]


   
Citera

Nej. Inse att du är vacker, så enkelt är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Inse att du är vacker, så enkelt är det.

[y] men prata med någon... kurator, eller någon på ungdomsomtagningen?


   
SvaraCitera
time
 time

Tänker ge dig namnet på de tre bovarna som verkar ha lurat in sig i din hjärna. De är följande:

mwoah:

Har mått dåligt ett bra tag, jag hatar allt med mig själv, u name it.

Dåligt självförtroende.

mwoah:

detta har tagit över mitt liv, om ja vaknar mitt i natten så måste ja kolla mig sj i spegeln.

Tvångstankar.

mwoah:

jag har slutat äta gör 500 situps om dagen.

Anorexi.

Sök omedelbums hjälp för detta, ta kontakt med din lokala ungdomsmottagning, prata med din skolhälsovårdare/skolkurator eller ring BUP direkt.


   
SvaraCitera

känner igen mig
kollar mig dock i spegeln för jag älskar mitt cpmuppiga utseende
och har slutat träna o äter hel tiden pga jag vill uppleva att vara riktigt tjock o fet o stooor STÖRRE I WILL BE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mwoah:

det är ngt fel på mig, känner bara att är misslyckad o vill dööööö

Du har inte panikångest, men som timeisrunningout sa ovan så har du andra problem som du definitivt behöver hjälp med. Du är påväg att utveckla tvångssyndrom och anorexia – om du inte redan gjort det. Du säger att du får höra att du är vacker men ändå tycker du ser ful ut och det är symptom på ätstörningar eller BDD. Att du känner dig misslyckad och vill dö är symptom på depression. Sådana saker går hand i hand: får man ett psykiskt problem i huvudet kommer fler färna på besök.

Du behöver inte må såhär, och det finns hjälp att få. Prata snarast möjligt med en läkare eller sök direkt till BUP. Det låter definitivt som om du överskridit normal tonårsosäkerhet rätt ordentligt. 500 situps och att konstant behöva kolla sig själv i spegeln låter som om du har rätt elaka hjärnspöken. BUP finns för att hjälpa med sådana saker och desto tidigare du söker hjälp desto lättare är det att fixa till dem. Det går att bli av med sådana problem du beskriver helt eller nästan helt och ha ett bra och roligt liv. Men: det kräver hjälp av proffs!


   
SvaraCitera

mwoah:

jag hatar allt med mig själv

mwoah:

mitt hår, mitt ansikte,min näsa, min kropp, mina tänder osv.

mwoah:

jag liknar tex kim kardashian , eller eva longoria.

går ej ihop.


   
SvaraCitera

mwoah:

ngn som känner samma?[n]

Många gör det. Verkar som om du har tonårskris.

mwoah:

gör 500 situps om dagen

500 situps kommer bara att ge dig magmuskler. Gå ut och spring, ät vegetariskt mat och drick vatten. Skaffa dig ett balans i ditt liv. Det går även att skaffa balans som tonåring även om det är svårare.

Prata med folk här, dem har varit med om liknande situationer. Många tjejer med ätstörningar har kontaktat mig. Många som är på UM som har varit i din situation vill hjälpa dig och bli vän med dig så att du slipper gå igenom som dem har gått igenom.

Kontakta barn- och ungdomspsykiatri. Skaffa hjälp.

När din kris har gått över kommer du att förstå budskapet.

Bra att du har tagit ditt första steg, Lycka till.[smile]


   
SvaraCitera
time
 time

Bajwa:

Gå ut och spring, ät vegetariskt mat och drick vatten

I och med att hon nu också sa att hon slutat äta, tyder det här på anorektiskt beteende och jag tycker ärligt talat att man inte ska börja tipsa om andra dieter och träningsmetoder, utan istället fokusera på allvaret i situationen och konsekvenserna hon kan drabbas av om hon inte söker hjälp.


   
SvaraCitera

Dberorpå:

kollar mig dock i spegeln för jag älskar mitt cpmuppiga utseende
och har slutat träna o äter hel tiden pga jag vill uppleva att vara riktigt tjock o fet o stooor STÖRRE I WILL BE

[bigsmile][y]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

I och med att hon nu också sa att hon slutat äta, tyder det här på anorektiskt beteende och jag tycker ärligt talat att man inte ska börja tipsa om andra dieter och träningsmetoder, utan istället fokusera på allvaret i situationen och konsekvenserna hon kan drabbas av om hon inte söker hjälp.

Jag funderade också på om jag skulle skriva det eller inte. Men om hon nu håller på att utveckla anorexi så är det ingen bra idé det jag skrev.

My bad.

Tack för din synpunkt.


   
SvaraCitera
time
 time

Bajwa:

Tack för din synpunkt.

Oroar mig bara för de där småttingarna. Är lite av en hönsmamma när det gäller unga tjejer som håller på att fastna i det här träsket. [blush]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Oroar mig bara för de där småttingarna. Är lite av en hönsmamma när det gäller unga tjejer som håller på att fastna i det här träsket. [blush]

Det är bra fortsätt så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack alla, men det känns så hopplöst, eftersom jag redan har fått höra sånt här förut, O jag förstår verkligen inte hur en psykolog ska kunna hjälpa mig o tycka om mig sj
Problemet sitter i ögonen, ja gillar inte det jag ser...[sad
Och jag äter ju för o kunna klara mig, men förut kunde ja äta exakt vad jag ville utan att må dåligt utav det. Nu har jag satt upp regler för mig sj, att ja inte får äta NÅGOT mer än frukost lunch, middag, i små mängder. Är rädd att detta kmr utvecklas t anorexi


   
SvaraCitera

mwoah:

det är ngt fel på mig

mwoah:

ngn som känner samma?

ja, känner också så[sad]


   
SvaraCitera