Aviseringar
Rensa alla

Panikångest


Ämnesstartare

Hej! Jag undrar om det finns fler därute som får liknande symptom vid panikångest. Jag har den fula tendensen att känna efter för mycket av vad som händer i kroppen. Typ känna hur allt rör sig därinne. Och ibland kan det kännas som en molande känsla vid kräkreflexen och då får jag panik gånger 100 och magen sätter fart, får en bild i huvudet hur allt kommer upp, både uppe och nere, men vid den situationen så vill jag bara fly, springa iväg. Fick den ångesten bara sådär idag. Lyckades fokusera på andningen och lugna mig. Men var ändå nervös när jag gick in på ett ställe, tänkte att det var tur att det inte fanns tid där idag, för annars kanske jag skulle få ångest där under tiden? Jag vet att jag behöver sluta att känna efter så förbannat mycket. Hoppas man får svar och att man inte är ensam om det. Så man kanske kan pusha varann lite i det. Kram


   
Citera

Jag tror att jag är överkänslig, kan typ känna min lever och hur blodet rusar i min kropp


   
SvaraCitera

Haft panikångest 1 gång så ska inte säga så mycket.. Min första gång va hemsk iaf. Tappade andan helt och det kändes som 1ton elefant på bröstet. Kunde varken sitta, stå eller ligga. Då hade man självmordstankar (vilket jag generellt aldrig har)


   
SvaraCitera