Aviseringar
Rensa alla

Panikångest


Ämnesstartare

Seriöst, jag får panikångest när jag tänker på att jag någon gång kommer dö.

Jag VILL inte dö, jag vill leva. Jag är rädd att förlora mig själv. Tänk när jag dör.. jag kommer inte komma ihåg någonting från detta liv. För om jag skulle göra det så skulle jag redan ha kommit ihåg från förra gången jag levde. 

Vad fan ska man göra egentligen?!


   
Citera

Abrielle96: Vad fan ska man göra egentligen?!

Lev i nuet och tänk inte så mycket på döden. Den är ganska långt borta.


   
SvaraCitera

I feeling you man... jag har haft så mycket jävla dödsångest i mina dar att det är helt jävla otroligt att jag inte har det längre. (ta i trä). 


   
SvaraCitera

Skriv en dikt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:

Lev i nuet och tänk inte så mycket på döden. Den är ganska långt borta.

Det är ju ganska så svårt må jag säga...

En apas melankoli:
I feeling you man... jag har haft så mycket jävla dödsångest i mina dar att det är helt jävla otroligt att jag inte har det längre. (ta i trä). 

Vad har du för tips till att motverka det? Förutom dikt... jag kan inte skriva dikter!


   
SvaraCitera

Abrielle96: ad har du för tips till att motverka det? Förutom dikt... jag kan inte skriva dikter!

Lev i nuet hehehe.. men börja spring o typ träna. DEt funkar faktiskt. Gör iaf nåt som är utvecklade o ger resultat, om du förstår. Eller fan jag vet inte, jag mår bättre av det iaf, dödsångest lindrande för mig. Varför vill du inte dö och varför tänker du på det nu? Tänker du ofta på det lixom eller är det bara nåt som kommer ibland 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli:

Lev i nuet hehehe.. men börja spring o typ träna. DEt funkar faktiskt. Gör iaf nåt som är utvecklade o ger resultat, om du förstår. Eller fan jag vet inte, jag mår bättre av det iaf, dödsångest lindrande för mig. Varför vill du inte dö och varför tänker du på det nu? Tänker du ofta på det lixom eller är det bara nåt som kommer ibland 

Jag vill inte dö för att jag vill inte glömma bort den jag är, jag vill inte börja om på nytt, jag är rädd över att inte veta vad som kommer hända när jag dör/efter. Jag vill helt enkelt inte försvinna!
Det har blivit så att jag har tänkt mer och mer på det nu för tiden. Jag vet inte varför, och alltid när jag typ ska sova!


   
SvaraCitera

Abrielle96: Jag vill inte dö för att jag vill inte glömma bort den jag är, jag vill inte börja om på nytt, jag är rädd över att inte veta vad som kommer hända när jag dör/efter. Jag vill helt enkelt inte försvinna!
Det har blivit så att jag har tänkt mer och mer på det nu för tiden. Jag vet inte varför, och alltid när jag typ ska sova!

hm okej.. kanske kan vara en idé o prata med nån professionell, du vet om det e väldigt jobbigt?  


   
SvaraCitera

Tillämpa den filosofiska delen från det antika Grekland. I Platons dialog Faidon lägger Sokrates fram, med ord, varför själen är odödlig, varför den finns innan vi föds och varför den lever vidare efter att vi dör. Filosofi av sådan karaktär kan vara väldigt lättande att läsa, framförallt för att få andra infallsvinklar på döden.

Detta är frågor som människor har ställt i alla tider och det är sunt att fundera på dem. Mitt råd är att läsa mer om ämnet för att få en uppfattning om hur synen på döden har sett ut genom olika epoker.


   
SvaraCitera

läs kalle anka 


   
SvaraCitera

d va så mitt började också. var sjukt rädd för att dö som lit1. försök att intala dig sj om att d finns ngn form av liv efter döden bara och att du återförenas med döda släktingar och så Rodnar


   
SvaraCitera

sånt där måste hjälpa d troende sjukligt mkt. fast d kanske kan börja tveka också? tänker om man är uppväxt med massa superreligiösa föräldrar och övrig familj.


   
SvaraCitera