Aviseringar
Rensa alla

Panikattacker!? Hjälp!


jenkannn:

Otroligt tacksam för svar!

Underlig:

Kontakta BUP så du får en psykiatriker/psykolog osv.

Det kan nog lätta med Kundalini yoga.


   
SvaraCitera

Låter väldigt jobbigt [sad] Jag hoppas det blir bättre med tiden för dig.


   
SvaraCitera

Jag misstänker att jag har panikångest också. Jag trodde aldrig att jag skulle tillhöra den "fjortisskaran" men här sitter man nu och får andnöd och hjärtklappningar när det är dags att sova. [y] Däremot har jag inte gått till läkare och fått någon diagnos.

Men jag kan inte komma med tips och råd då jag inte har gjort ett skit för att göra något åt saken själv.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

"fjortisskaran"

lol okunniga människa

ööörkarn:

men här sitter man nu och får andnöd och hjärtklappningar när det är dags att sova.

Låter som vanlig ångest


   
SvaraCitera

isola:

lol okunniga människa

De fjortisar med panikångest jag tänker på är UMare. Allvarligt talat, var och varannan unge här tycks ha panikångest. [tired] Det är fan tragiskt.

isola:

Låter som vanlig ångest

Jag tänker inte berätta detaljerat om hur en attack ser ut för mig om du trodde det.

Jag känner mycket väl till skillnaden på vanlig ångest och panikångest. Och det enda symptom av panikångest som jag INTE har är illamående.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

De fjortisar med panikångest jag tänker på är UMare. Allvarligt talat, var och varannan unge här tycks ha panikångest. Det är fan tragiskt.

Du är tragisk, mvh


   
SvaraCitera

ööörkarn:

De fjortisar med panikångest jag tänker på är UMare. Allvarligt talat, var och varannan unge här tycks ha panikångest. Det är fan tragiskt.

Precis, och man är fjortis om man dör av hjärt- och kärlsjukdomar eftersom det är vanligt.


   
SvaraCitera

Underlig:

Du är tragisk, mvh

mediakatt:

Precis, och man är fjortis om man dör av hjärt- och kärlsjukdomar eftersom det är vanligt.

Ni verkar ha missuppfattat mig.
Jag har sett hur folk skriver "jag har panikångest" helt random i trådar. DET är fjortisarna. Och jag har sett mycket av det också.

Det är ungefär som folk som skär sig för att få uppmärksamhet, man har bara lagt rakbladet på hyllan och valt en annan taktik.

Nu har TS varit med om en våldtäkt så jag klandrar verkligen inte henne och jag har varit med om 3 dödsfall på väldigt kort tid.

Det är inte "bara" att skriva om det. Det här är första gången jag nämner det här på nätet och bara en person irl känner till det. Därför är alla random uttalande svåra att tro på.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Jag har sett hur folk skriver "jag har panikångest" helt random i trådar. DET är fjortisarna. Och jag har sett mycket av det också.

Vilka jävla trådar, VARTDÅ? länka plz


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Jag har sett hur folk skriver "jag har panikångest" helt random i trådar. DET är fjortisarna. Och jag har sett mycket av det också.

Att skriva att man har panikångest i en tråd som handlar om panikångest känns inte särskilt random. Om man skriver det i en tråd som handlar om något helt annat så är det kanske lite märkligare.

ööörkarn:

Det är inte "bara" att skriva om det. Det här är första gången jag nämner det här på nätet och bara en person irl känner till det. Därför är alla random uttalande svåra att tro på.

Att du inte är bekväm med att prata om det med folk betyder väl inte på något vis att andra personer har samma inställning till det?


   
SvaraCitera

Underlig:

Vilka jävla trådar, VARTDÅ? länka plz

Är du såpass dum så du tror att jag SPARAR länkar till såna skittrådar? Kolla runt själv för fan. Det finns gott om trådar på UM så titta bara noga så hittar du säkert en del.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Är du såpass dum så du tror att jag SPARAR länkar till såna skittrådar? Kolla runt själv för fan. Det finns gott om trådar på UM så titta bara noga så hittar du säkert en del.

Brukar hänga på um och har ej sett sådant.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Att skriva att man har panikångest i en tråd som handlar om panikångest känns inte särskilt random. Om man skriver det i en tråd som handlar om något helt annat så är det kanske lite märkligare.

Nej inte i en sån här tråd, men i en tråd som kan heta "är det bara jag som har stora vårtgårdar?" är det synnerligen opassande. Och det är just trådar som INTE handlar om panikångest som jag ser detta.

mediakatt:

Att du inte är bekväm med att prata om det med folk betyder väl inte på något vis att andra personer har samma inställning till det?

Det har inte med bekvämlighet att göra. Det är snarare så att man inte pratar om psykiska eller fysiska problem öppet. Om du fick cancer, skulle du då låta hela världen veta så du kan överösas av blommor, tycka-synd-om kommentarer o.s.v?

Man berättar bara inte sånt helt utan vidare, såvida det inte handlar om att få uppmärksamhet.

Underlig:

Brukar hänga på um och har ej sett sådant.

Det gör inte jag så ofta och ändå ser jag så pass mycket så jag reagerar på det.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Det gör inte jag så ofta och ändå ser jag så pass mycket så jag reagerar på det.

Gillar att du inte ens har en länk till sådant.


   
SvaraCitera

Underlig:

Gillar att du inte ens har en länk till sådant.

Varför skulle jag ha det!? Jag lägger inte sånt skit på minnet. Kolla i kropp-forumet. Det är där jag sett mest, men som sagt kan jag inte ge dig en specifik tråd för jag har viktigare saker att tänka på än OT-inlägg.

Vafan är det för fel på dig.


   
SvaraCitera