Aviseringar
Rensa alla

Pansexuell eller kanske Bisexuell?


Gifted

pseudocidal_boy: Jag är inte attraherad av killar överhuvudtaget

Ar du inte andrafobisk i sadana fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fokusera på vem du gillar istället för "vad" du är. Du är ung, experimentera och se för dig själv utan att sätta någon stämpel i förtid.


   
SvaraCitera

Gifted:

Ar du inte andrafobisk i sadana fall?

Men omf varför ska alla hänga upp sig på att jag sa det EN jävla gång


   
SvaraCitera

Nej, jag är inte androfobisk.


   
SvaraCitera

pseudocidal_boy:

Jag är inte attraherad av killar överhuvudtaget. Jag kan dejta någon är amab ickebinär, och bara identifierar sig som ickebinär. Detsamma gäller genderqueer.
När det kommer till agender så vet jag faktiskt inte. Någon som är agender är ju könlös (mentalt sett). Men jag tror nog att jag bara skulle kunna dejta någon som är afab agender trots allt.

tycker inte du svarade på mig alls, o så slängde du in massa skumma förkortningar


   
SvaraCitera

superpojken:

tycker inte du svarade på mig alls, o så slängde du in massa skumma förkortningar

"Massa".. 
Afab är en förkortning för assigned female at birth. 
Amab är en förkortning för assigned male at birth. 

Jag har förklarat så bra jag kan, men dm:a mig om du har fler irriterande frågor


   
SvaraCitera
sies
 sies

pseudocidal_boy:
Och vadå låt folk leva? Lät det som att jag hotade någon eller fördömde någon?
Hon sa att det var okej att säga till och enligt en del personer så är det där transfobiskt. För väldigt ofta handlar prefenser om att inte dejta transpersoner att "man inte vill detta en låtsaskille/låtsastjej". Men om Alva inte tycker så, så är det lugnt.

Ja, låt folk leva. Det är onödigt att sprida massa hat som du gör. Om folk inte vill dejta en transsexuell person så behöver de inte det, de behöver inte heller känna sig öppna för det. 

Det är inte heller rasistiskt att säga att man inte vill dejta en svart, asiatiskt eller vit person. 

Man blir kär i de man blir kär i. Om man aldrig kunnat bli eller tänkt sig bli kär i en vit person så betyder inte det att man är rasist. Kärlek går över det.


   
SvaraCitera

sies:

Ja, låt folk leva. Det är onödigt att sprida massa hat som du gör. Om folk inte vill dejta en transsexuell person så behöver de inte det, de behöver inte heller känna sig öppna för det. 

Det är inte heller rasistiskt att säga att man inte vill dejta en svart, asiatiskt eller vit person. 

Man blir kär i de man blir kär i. Om man aldrig kunnat bli eller tänkt sig bli kär i en vit person så betyder inte det att man är rasist. Kärlek går över det.

Men omg kan du lugna ner dig eller?


   
SvaraCitera
sies
 sies

pseudocidal_boy:

Men omg kan du lugna ner dig eller?

Kan du inte bemöta kritik eller? Jag är inte här för att vara kramgo med dig. Jag säger bara som det är, det är väldigt många som slänger ut sig till folk att de är rasister, nazister, homofober, transfober, och så vidare utan att de ens i närheten är det. Det är som sagt bara onödigt hat som man sprider om man håller på så. 


   
SvaraCitera

sies:

Kan du inte bemöta kritik eller? Jag är inte här för att vara kramgo med dig. Jag säger bara som det är, det är väldigt många som slänger ut sig till folk att de är rasister, nazister, homofober, transfober, och så vidare utan att de ens i närheten är det. Det är som sagt bara onödigt hat som man sprider om man håller på så. 

1. Jag ville inte sprida hat. - jag påpekade en sak som jag som transperson har rätt att säga till om.
2. Just denna kritik är jävligt jobbig, får dumma frågor och blir anklagad för saker som inte som inte ens har något med detta att göra. 


   
SvaraCitera

Vill även tilllägga att jag redan har ursäktat mig.


   
SvaraCitera
sies
 sies

pseudocidal_boy:

1. Jag ville inte sprida hat. - jag påpekade en sak som jag som transperson har rätt att säga till om.
2. Just denna kritik är jävligt jobbig, får dumma frågor och blir anklagad för saker som inte som inte ens har något med detta att göra. 

1. Du påpekade en falskt onödig grej. 

2. Visst är det jobbigt att bli anklagad för saker som man inte är? Precis som du anklagade TS för att vara transfobisk. 


   
SvaraCitera

sies:

1. Du påpekade en falskt onödig grej. 

2. Visst är det jobbigt att bli anklagad för saker som man inte är? Precis som du anklagade TS för att vara transfobisk. 

Hon sa aldrig någonting.
Och jag säger det igen, jag har redan bett om ursäkt.


   
SvaraCitera

Plus, jag påpekade att något var transfobiskt. [Anklagade  aldrig] henne för att vara transfobisk. Men det hjälper ju inte ni tre som skulle tycka att det var så hemskt och elakt.

Jag har bett om ursäkt, kan du sluta nu?


   
SvaraCitera
sies
 sies

pseudocidal_boy:

Jag har bett om ursäkt, kan du sluta nu?

Jag säger så till dig bara för jag kan tänka mig att du kommer anklaga någon för att vara rasist, transfobisk, homofobisk eller allt som nu finns. Du måste verkligen förstå vad saker och ting verkligen är, bekämpa den riktiga rasismen, sexismen och annan diskriminering istället. 

Att inte vilja dejta någon folkgrupp är inte diskriminerande. 


   
SvaraCitera