Aviseringar
Rensa alla

Pansexuell eller kanske Bisexuell?


Anonyymaalva:
Hejsan jag heter Alva och är 15 år och identifierar mig som Tjej och tror jag är Pansexuell.
Jag vet ju självklart skillnaden på Pansexuell och Bisexuell men det är en liten grej som får mig att tro att jag kanske är bi istället....

Såhär, Jag anser inte att det finns tre kön MEN jag tycker att man kan få identifiera sig som icke binär om man känner sig som varken eller!

Jag skulle kunna se mig tillsammans med en tjej eller icke binär eller Kille MEN inte en Transperson (inget illa menat till Transpersoner) skulle bara inte kunna få känslor för en Trans!
Så därför kanske jag är mer Bisexuell?
HJÄLP MIG ÄR JAG BISEXUELL ELLER PANSEXUELL ELLER FINNS DET NÅGON ANNAN BENÄMNING SOM SKULLE STÄMMA IN PÅ DETTA?!
PS, skriv gärna om jag  uttrycker mig fel! 🙂

Hej alva! är en tjej på snart 14 år c: 
jag vet inte heller riktigt vilken ”läggning” jag anser mig vara än. jag känner mig attraherad till både tjejer och killar. men jag är också öppen för andra personer också. för mig spelar det ingen egentlig roll vilket kön/sexualtitet personen i fråga har. jag tycker att love is love och jag tror inte att jag är mer attraherad till ett visst kön/sexualitet då jag tror att personligheten är det enda som ränkas. visst, man faller ju mer för vissa personer om de ser bra ut, men jag hoppas att du förstår vad jag menar? är det en lite likadan känsla du har eller har jag helt fel haha?
//Emma


   
SvaraCitera

pseudocidal_boy:
Sorry men det där är transfobiskt. "Skulle aldrig kunna bli kär i en trans"
Bara den meningen låter inte bra. Låter nästan som att man vore ett objekt. Sedan så kan du aldrig veta vem som är trans i din omgivning. Så du skulle kunna bli kär i en transperson.

Angående om du är bi eller pan - bisexuell betyder inte bara att man är attraherad av tjejer och killar, det betyder även att man är attraherad av ickebinära (bara just de som är ickebinära då, inte de andra som går under paraplytermet ickebinär.) Notera att det inte alltid behöver vara så.

Det skulle även kunna vara så att du är polysexuell. (Att vara attraherad av tre eller mer kön/identiteter, dock inte alla. Ett exempel: Jag är attraherad av tjejer, ickebinära, de som är agender, genderqueer och demigirl.)

var du seriös i ditt första stycke? Man blir ju lite fundersammt när du skrivet sånt


   
SvaraCitera

Albin_61:

var du seriös i ditt första stycke? Man blir ju lite fundersammt när du skrivet sånt

Hur menar du?


   
SvaraCitera