Aviseringar
Rensa alla

Pappa beroende


Ämnesstartare

Jag vet fan inte var jag ska placera denna tråden, men eftersom jag ibland tror att min gamle far är lite utav en alkoholist så känns ändå detta helt okej.
Men, när räknas det som alkoholism? När är man beroende av alkohol?
För min pappa är så att han visst kan skippa alkohol om han måste, men när han väl har börjat dricka så fortsätter han att hälla i sig. Öl och vin och allt möjligt.
Han blir kanske inte riktigt, riktigt full, men han blir ju annorlunda. Han kan absolut vingla till när han ska gå för att fylla på glaset och han ser jävligt mycket sämre efter ett par glas vin och så vidare, och så vidare.

Men jaha, vad fan vill jag er då?
Vet inte. Vad tror ni, kan han vara beroende på något sätt eller är jag äckligt naiv och överreagerar?


   
Citera

Nordpolen:

är jag äckligt naiv och överreagerar?

Vet du hur ofta han dricker? Brukar han dricka för att ha roligt eller kan det röra sig om ångestdämpning?


   
SvaraCitera

Låter som han har ett visst beroende.

Jag föreslår att du pratar med honom om det och om hur hans beteende påverkar dig.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

pratar med honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Vet du hur ofta han dricker? Brukar han dricka för att ha roligt eller kan det röra sig om ångestdämpning?

På vardagarna är det väl bara en öl, på helgerna mer. Det blir kanske inte dagligen, men oftast.

Schism:

Brukar han dricka för att ha roligt eller kan det röra sig om ångestdämpning?

Jag tror faktiskt att det är lite ångestdämpning på det hela. Tänker eftersom både jag och min syster har mått dåligt under olika perioder de senaste åren, samtidigt som min andra syster är tillsammans med en mycket äldre man, vilket han inte aaalls gillar. Gissar att detta påverkar lite. Sen gillar han inte sitt jobb heller. Så ja, lite ångest har han nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns olika former av alkoholism. här har jag en länk till min Drogteraput som har de olika formerna nedskriva.

http://www.boberehab.se/beroendeproblematik.htm


   
SvaraCitera

[smile] hej nordpolen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordpolen:

Vad tror ni

Spendera lite tid med honom.

Image


   
SvaraCitera