Aviseringar
Rensa alla

Pappa kollar mitt kontooo.


Ämnesstartare

Hej.
Pappa kollar alltid vad jag gör med mina pengar på internet. Eftersom jag är under 18 år tror jag inte jag kan göra något åt det mer än att säga till honom men det funkar ej. Eller kan jag på något sätt göra så han inte kan se det?
Och sen undrar jag vad exakt man ser. Ser man typ i vilken stad och ser man tiden lr ser man bara datum och affär eller vad ser man?

Detta får mig att aldrig vilja använda mitt kort igen.
Även om det är helt tomt nu.


   
Citera
Ämnesstartare

[cute]


   
SvaraCitera

Du är körd. Då du inte är myndig har han exakt samma åtkomst till ditt konto/kort som du själv har - eller ptja, mer åtkomst. Han kan stänga det om han känner för det. [crazy]

Om du verkligen inte vill att han ska veta så kan du ju, så fort du får pengar, ta ut dem från en bankomat och sen använda kontanter istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan han se din kontohistorik så kan han se vilka affärer du använder ditt kort i.

jag skulle nog ta ut en bunt med kontanter om jag var du [cute] de kan han ju inte spåra. är nog lättaste sättet iaf.


   
SvaraCitera

Vanligtvis står bara affärens namn, men ibland kan det stå var.


   
SvaraCitera

Och vad fan letar han efter? Får du inte handla på ICA utan bara Coop eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Och vad fan letar han efter? Får du inte handla på ICA utan bara Coop eller?

Bara handla närproducerat? Ekologiskt? Kravodlat?[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Om du verkligen inte vill att han ska veta så kan du ju, så fort du får pengar, ta ut dem från en bankomat och sen använda kontanter istället.

Nintendos BFF:

jag skulle nog ta ut en bunt med kontanter om jag var du de kan han ju inte spåra. är nog lättaste sättet iaf.

aha okej 🙁 bara det att jag gör lättare slut på kontanter än vad jag gör om jag har pengarna på kortet[sad]. Vet inte varför, lättare att köpa småsaker hela tiden då kanske..

tack för svar![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Och vad fan letar han efter? Får du inte handla på ICA utan bara Coop eller?

davvelito:

Bara handla närproducerat? Ekologiskt? Kravodlat?

[sad]
Tror han kollar hur mina pengar bara tar slut och vad jag håller på med hela tiden!


   
SvaraCitera

m3lis:

Tror han kollar hur mina pengar bara tar slut och vad jag håller på med hela tiden!

Får du inte använda dina pengar? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Tror han kollar hur mina pengar bara tar slut och vad jag håller på med hela tiden!

jobbigt, gör inte slut på dem då^^[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cash talks


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

aha okej 🙁 bara det att jag gör lättare slut på kontanter än vad jag gör om jag har pengarna på kortet[sad].

hmm, men vadå du menar alltså att han har dosan till din internetbank eller nåt? eller är det något familje-grejs så han kan se ditt konto via sin internetbank?


   
SvaraCitera

OF 5:

Kärlek kan aldrig kosta för mycket - Ivar Kreuger

Det är ju skitdyrt med horor...............


   
SvaraCitera
Lounge

står vart du köpt och datum, och beloppet

tidpunkter brukar endast stå på uttag via bankomat


   
SvaraCitera