Aviseringar
Rensa alla

Pappas nya tjej...


Ämnesstartare

Okej så detta är första gången jag vänder mig till ett forum...eller någon. Brukar inte prata om problem men förhoppningsvis kan någon själ där ute relatera till det här som kanske är ganska löjligt.
Min pappa har träffat en ny tjej. So what tänker ni, för alla skiljer sig och träffar nya nu för tiden. Grejen är att det har gått för fort, kanske en månad, och nu vill hon flytta in. Hon försöker verkligen att visa att hon gillar mig då hon t.ex bakar sådant som jag gillar och ger komplimanger heeeela tiden. Nu är det så att jag inte gillar att någon annan smyger runt i huset, det har ju alltid bara varit min pappa, min syster och jag. Dessutom har systern flyttat så jag har ingen att vända mig till.
Min pappa berättade för mig att hon hade gråtit och varit jätteledsen över att hon får känslan av att jag inte tycker om henne, även fast jag gör det! Nu får jag massor skäll av min pappa för att jag inte visar tillräckligt med uppskattning och att jag måste försöka göra det bättre osv.
Vill även tillägga att hon kom hit på min födelsedag och allt slutade med att de gick ut på stan och hittade på något medan jag satt hemma i källaren och gjorde läxor. Rolig 18-års dag, right?
Kan någon relatera? Har jag ett ansvar i att försöka bonda med henne eller är det förståeligt att jag backar undan? Tack till er som tog tiden att läsa <33


   
Citera

Nä, du behöver inte bry dig om henne alls


   
SvaraCitera

Säg till henne att du tkr om henne om du gör det.


   
SvaraCitera

Bäst är nog att vara öppen med precis vad du känner. Att du tycker om henne, men att du inte är bekväm med att någon annan bor där. Var tydlig med att du är glad för deras skull o.s.v. och att det eventuellt är något du är öppen för längre fram.


   
SvaraCitera

Mikaelaa: Min pappa berättade för mig att hon hade gråtit och varit jätteledsen över att hon får känslan av att jag inte tycker om henne, även fast jag gör det! Nu får jag massor skäll av min pappa för att jag inte visar tillräckligt med uppskattning och att jag måste försöka göra det bättre osv.

Man undrar ju vad det är för fel på din pappa som skäller på dig bara för att hans tjej sa nåt. Det låter som att din pappa är lätmanipulerad och som att hon bara utnyttjar honom.


   
SvaraCitera

Du behöver inte bry dig om henne direkt , bara acceptera att hon finns i din närvaro .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren! 
Ja, jag måste väl acceptera att hon är i huset... Det är bara så jobbigt att jag är den skyldiga hela tiden. Dessutom fick jag reda på att hon stöttar vissa saker som nordiska motståndsrörelsen står för samt uttrycker sig rasistiskt så jag känner inte för att fjäska för henne direkt haha, herregud 


   
SvaraCitera