Aviseringar
Rensa alla

pappor farliga för spädbarn


Ämnesstartare

http://www.nyhetskanalen.se/1.1569444/2010/03/25/pappor_farliga_for_spadbarn

Jag såg detta här på nyheterna igår kväll. självklart får man rysningar och tankar.
Inte för så länge sen skrev dem att dem vill att fler män måste vara pappa lediga. Och så kommer nån och "yttrar" sig om "pappor är farliga för spädbarn". [zzz]
Då undrar man: hur fan tänker denna kvinna?

diskutera!


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker om din avatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Tycker om din avatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

intelligensreserven har talat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

duktig kvinna, vet att det är kvinnornas jobb, och inte oss mäns, att ta hand om ungarna


   
SvaraCitera

Jag älskar att leka med spädbarn. Men måste hålla för öronen & sjunga högt la-la-la-la! närdom skricker. ushshshshhs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Tycker om din avatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att ens kön bestämmer hurvida du är bra med barn, precis som ditt kön inte bestämmer hurvida bra du är med datorer. Visst finns vissa trender, men det är bara en fingervisare och ingen regel.

Bara en klockren idiot skulle göra ett sådant uttalande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha såg det, hon var dum i huvudet.
snackade om att män inte förstår barn men kvinnor har det inprogrammerat i hjärnan etc fett knasig var hon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker hon agerar som en vettig och sund kvinna, hela grejen med en ökad pappaledighet är ett knep som våra feministpolitiker kör med för plocka åt billiga poäng av våra väljare. För det är viktigare att se över våra väljare än barnen.

Män och kvinnor är inte lika och har aldrig varit, män och kvinnor har evolverat olika färdigheter genom årtusenden och det är bara kontorsnuckor på genusinstituten som kan påstå något sådant absurt. Att påstå att en kvinna inte skulle vara mer biologiskt lämpad för att ta hand om barn är som att påstå att män inte skulle vara det fysiskt starkare könet. Det är bara besynnerligt att den kvinnliga könsrollen ses som smutsig i allmänhetens ögon.


   
SvaraCitera

Men! De är så gulliga ju. 🙁
Det skulle vara väldigt konstigt utvecklingsmässigt om inte båda könen hade beskyddarinstinkt mot spädbarn, så segregerat har vi ju inte levt genom historien.
Hon beskriver dessutom inte vidare på vilket sätt vi skulle vara farligare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whiteline:

Det skulle vara väldigt konstigt utvecklingsmässigt om inte båda könen hade beskyddarinstinkt mot spädbarn, så segregerat har vi ju inte levt genom historien.
Hon beskriver dessutom inte vidare på vilket sätt vi skulle vara farligare?

Det har vi fast på olika sätt.

Mannen har som biologisk uppgift att trygga sin avkomma, detta gör han genom att skaffa sig en eller flera partner och ta dessa under sina vingar i utbyte mot att dom tar hand och beskyddar hans avkomma. Hur han gör det ter sig i vanligt arbete, under forntiden var det jakt.

Detta håller emellertid på att luckras upp i dagens västerländska samhälle och den stora förloraren är mannen.


   
SvaraCitera

Jo, men jag menade mer mata/hålla/skydda-biten. Om inte killar fick impulsen att direkt ta hand om spädbarn så hade vi nog varit utdöda för länge sen. Sen att kvinnor kanske är mer anpassade till det/har en starkare instinkt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whiteline:

Jo, men jag menade mer mata/hålla/skydda-biten. Om inte killar fick impulsen att direkt ta hand om spädbarn så hade vi nog varit utdöda för länge sen.

Men vi vill ju ta hand om spädbarn, bara det att alla kan inte vilja gulla sönder med barnet, kärlek och omsorg mättar inte ett barns mage så någon måste langa fram maten och det är precis vad mannen har gjort i årtusenden, även om kvinnorna har hjälpt till efter förmåga när jaktlycklan inte var så god, som att plocka bär och rötter.


   
SvaraCitera

Sming:

kärlek och omsorg mättar inte ett barns mage så någon måste langa fram maten och det är precis vad mannen har gjort i årtusenden, även om kvinnorna har hjälpt till efter förmåga när jaktlycklan inte var så god, som att plocka bär och rötter.

Jag som trodde att samhället hade utvecklats under tusentals år! Att vi nu kan konsumera och inhandla saker från affären istället för att jaga.

Utvecklingen har bidragit till att mannen nu kan stanna hemma och ta hand om barn, tvivlar på att många nutida män kan gå ut och jaga ett rådjur, slakta och tillaga det bara för att "det är det de har utvecklats till".


   
SvaraCitera