Aviseringar
Rensa alla

Pappor som har sexuella tankar om sin dotter...


Ämnesstartare

Inte oväntat så är incest och till och med tanken på incest så pass tabubelagt att flertalet blir blockerade i sinnet utan att först tänka igenom saken noggrant.

Tabubelagda TANKAR är betydligt vanligare hos människor än vad människan någonsin vill erkänna.

Elektrakomplex och Oidipuskomplex är vida kända teorier som inte är baserade på luft.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oväntad:

Han vet ju att jag inte är oskuld, och han har bekymrat sig om könssjukdomar, graviditet och att jag skulle kunna bli utnyttjad. Känns bra.

Alla döttrar är ej begåvade med attribut som kan göra dem till sexobjekt, ens för sin egen far.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Elektrakomplex och Oidipuskomplex är vida kända teorier som inte är baserade på luft.

bah, oidipuskomplexet betyder inte att man är kär i sin moder; bara att man letar efter en partner med samma egenskaper som henne.

sedan har du fortfarande inte lagt fram några källor till ditt första påstående.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Svampuss:

Alla döttrar är ej begåvade med attribut som kan göra dem till sexobjekt, ens för sin egen far.

du är ju rent dum i huvudet. inte för att du skriver att incest är tabubelagt och liknande, utan för att du påstår att sexuella övergrepp eller pedofili har med attraktion att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

oidipuskomplexet betyder inte att man är kär i sin moder

Vem har talat om kärlek?

oidipuskomplex, begrepp myntat av Freud i anslutning till den grekiska myten om Oidipus, som slog ihjäl sin far och äktade sin mor; syftar främst på den 3–4-årige pojkens erotiska attraktion till modern och därav följande rivalitet med fadern. Motsvarigheten hos den unga flickan kallas elektrakomplex.
http://www.ne.se/oidipuskomplex

Ps. Du bör inte enbart förlita dig på Wikipedia (som alla andra fjortisar).

iosib:

sedan har du fortfarande inte lagt fram några källor till ditt första påstående.

Känns inte som att diskussionen i sig har något behov av källmaterial.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

iosib:

du är ju rent dum i huvudet. inte för att du skriver att incest är tabubelagt och liknande, utan för att du påstår att sexuella övergrepp eller pedofili har med attraktion att göra.

Lol, det är uppenbart du som är dum i huvudet.
Har jag talat om sexuella övergrepp och/pedofili? Källmaterial tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

3.

Skulle tro att det är många döttrar som skulle bli förvånade/bestörta om de visste vad som verkligen försiggår i deras pappas huvud...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Skulle tro att det är många döttrar som skulle bli förvånade/bestörta om de visste vad som verkligen försiggår i deras pappas huvud...

Tvivlar på att det är så vanligt förekommande hos de flesta såvida du inte kan styrka det med någon källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Ps. Du bör inte enbart förlita dig på Wikipedia

grattis, du tog det andra alternativet i googles lista [zzz]

Svampuss:

(som alla andra fjortisar).

säger killen(?) med en kvinna vars bröst utgör 40% av kroppsvikten som avatar...

Svampuss:

Känns inte som att diskussionen i sig har något behov av källmaterial.

då diskussionen är grundad i ditt påstående känns det som om det i sin tur borde gå att stärka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

3.

mjölk:

3. Tror jag inte på - så äcklig är inte MIN pappa...

Harpyja:

3.

Svampuss:

Skulle tro att det är många döttrar som skulle bli förvånade/bestörta om de visste vad som verkligen försiggår i deras pappas huvud...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Har jag talat om sexuella övergrepp och/pedofili? Källmaterial tack.

......................................................................​............................

Svampuss:

Inte oväntat så är incest och till och med tanken på incest

Svampuss:

Alla döttrar är ej begåvade med attribut som kan göra dem till sexobjekt, ens för sin egen far.

incest är ofta en fråga om just sexuella övergrepp och du tar för givet att det är faderns direkta ytliga attraktion som avgör ifall dessa övergrepp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

grattis, du tog det andra alternativet i googles lista [zzz]

Om man som jag, till skillnad från många andra här på UM, är något så när allmänbildad så vet man redan vad elementära teorier som Oidipuskomplex och Elektrakomplex betyder och slipper därmed att göra bort sig.

iosib:

säger killen(?) med en kvinna vars bröst utgör 40% av kroppsvikten som avatar...

Det kallas humor. Vissa gillar kissobajsbumor och andra gillar annan typ av humor. Försök att acceptera det så kommer livet att bli enklare.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

iosib:

Svampuss: Har jag talat om sexuella övergrepp och/pedofili? Källmaterial tack.

iosib:

Svampuss: Inte oväntat så är incest och till och med tanken på incest

iosib:

Svampuss: Alla döttrar är ej begåvade med attribut som kan göra dem till sexobjekt, ens för sin egen far.

iosib:

incest är ofta en fråga om just sexuella övergrepp och du tar för givet att det är faderns direkta ytliga attraktion som avgör ifall dessa övergrepp.

Du är verkligen korkad, på riktigt. Du tycks ha noll förmåga att kunna hålla isär vitt skilda begrepp.
En "tanke" är ej liktydigt med övergrepp. "Pedofili" är ej liktydigt med sex mellan far och dotter.

Gör hemläxan innan det är försent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

En "tanke" är ej liktydigt med övergrepp.

nej, men incest är en sexuell handling.

Svampuss:

"Pedofili"

korrekt. fel ordval av mig.

Svampuss:

"Pedofili" är ej liktydigt med sex mellan far och dotter.

jag skulle ha använt ordet "incest" konsekvent. det som står här över är incest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Tvivlar på att det är så vanligt förekommande hos de flesta såvida du inte kan styrka det med någon källa.

Statistik är dagens bibel.
Det räcker med att ha en gnutta insikt i biologi och sex & samlevnad så inser man ganska snart det absurda med att sonen aldrig skulle ha någon som helst sexuell fantasi om modern eller storasystern eller att fadern aldrig skulle ha det om dottern.

I det här fallet är tabun starkare än det sunda förnuftet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

iosib:

nej, men incest är en sexuell handling.

Vad har det med saken att göra?

iosib:

korrekt. fel ordval av mig.

Givetvis.

iosib:

jag skulle ha använt ordet "incest" konsekvent. det som står här över är incest.

Jasså??? >>

iosib:

du är ju rent dum i huvudet. inte för att du skriver att incest är tabubelagt och liknande, utan för att du påstår att sexuella övergrepp eller pedofili har med attraktion att göra.

... jahapp...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Elektrakomplex och Oidipuskomplex är vida kända teorier

Teorier är väl att ta i. Det är väl inte mycket av Freuds påfund som har vetenskaplig grund direkt, av vad jag läst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Statistik är dagens bibel.

Såvida du inte kan lägga upp den statistiken så anser jag det du säger endast vara skitsnack.


   
SvaraCitera