Aviseringar
Rensa alla

Paradise Hotel


Ämnesstartare

Kollar du och vem är isf din favorit/snyggast enligt dig?

Personligen tycker jag Saga.


   
Citera
Ämnesstartare

man har antingen inte förstått någonting eller så har man 0 integritet om man kollar paradise hotell, man väljer alltså att premiera och uppmuntra att människor är i det närmaste totalt ytliga, något som ffa barn och ungdomar drabbas av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty:
man har antingen inte förstått någonting eller så har man 0 integritet om man kollar paradise hotell, man väljer alltså att premiera och uppmuntra att människor är i det närmaste totalt ytliga, något som ffa barn och ungdomar drabbas av

Aldrig sett det förut, men tänkte ge det en chans i år. Det är sjukt underhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet bara att en i grannbyn är med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns det inte som att intelligensnivån på deltagarna är lägre än någonsin? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tittar inte, men Saga är ett fint namn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför kommentera ens om man inte gillar ett program, hållkäften bara, jag tycker att office är ett jävla bond program som borde läggas ner, men jag går ju inte in och trycker ner dem som gillar det, Kolla på de du tycker om att kolla på Tumme upp 

 David Lövgren ee bäst därinne =) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig: Varför kommentera ens om man inte gillar ett program, hållkäften bara, jag tycker att office är ett jävla bond program som borde läggas ner, men jag går ju inte in och trycker ner dem som gillar det, Kolla på de du tycker om att kolla på

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Känns det inte som att intelligensnivån på deltagarna är lägre än någonsin? 

Hahaha faktiskt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig: Varför kommentera ens om man inte gillar ett program, hållkäften bara, jag tycker att office är ett jävla bond program som borde läggas ner, men jag går ju inte in och trycker ner dem som gillar det, Kolla på de du tycker om att kolla på

"varför kommentera om man inte gillar att isis mördar folk, låt de mörda om de vill"

man kan ha åsikter......... och jag förklarade vad som var problemet med programmet i mitt inlägg, och problemet är inte att det är "tråkigt" eller "ett jävla bond program" utan att det fördummar hela samhället och flyttar referensramar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty: "varför kommentera om man inte gillar att isis mördar folk, låt de mörda om de vill"

För det är ju verkligen samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty:

"varför kommentera om man inte gillar att isis mördar folk, låt de mörda om de vill"

man kan ha åsikter......... och jag förklarade vad som var problemet med programmet i mitt inlägg, och problemet är inte att det är "tråkigt" eller "ett jävla bond program" utan att det fördummar hela samhället och flyttar referensramar.

Den logiken du använder dig av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N: För det är ju verkligen samma sak.

nej det är inte exakt samma sak, att isis mördar folk är ett beteende vi kan se direkta och konkreta konsekvenser av (människor dör med allt vad det medför) vilket gör det enkelt för t.ex. du och sägmig att förstå att det är dåligt, i fallet med paradise hotell krävs det mer tankeverksamhet för att komma fram till hur och varför det är dåligt, då konsekvenserna är väldigt abstrakta, det hindrar dock inte att det är lika berättigat att rikta kritik mot paradise hotell som mot isis.. frågar du dem som är med i isis så tror jag inte att de har så mycket negativt att säga om isis.. =)

lägg märke till att jag inte bombat paradise hotell så att ingen kan titta utan det jag gör att att skriva min åsikt om programmet för att på så vis väcka tanke.. sen att ni inte tycker att det är lika underhållande att tänka som att titta på paradise hotell tänker inte jag ta ansvar för.

"mvh"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

Den logiken du använder dig av

nä, men jag förstår att det kan framstå så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty: man väljer alltså att premiera och uppmuntra att människor är i det närmaste totalt ytliga, något som ffa barn och ungdomar drabbas av

Ditt argument är alltså om man kollar på paradise hotel så uppmuntrar man till att man bara ser folk till sitt yttre

Enligt det resonemanget skulle man alltså uppmuntra till barnarbete genom att ha kläder på sig, eftersom det är så de görs, man skulle uppmuntra dessa kinesiska företag där arbetarna tar självmord för att det är en mardröm därinne, det skulle man alltså uppmuntra om man köpte en Iphone.


   
SvaraCitera