Aviseringar
Rensa alla

Paris !


Ämnesstartare

Hey!

Nu är det så att jag och två mina vänner ska till Paris. Vi vet ungefär vad ska vi göra där, men frågan är pengar? Vi har redan hyrt lägenhet och köpt flyget. Vi kmr bo nära centrum, fast vi ska ändå köpa Museum Pass eller vad var det nu.

Så hur mycket pengar ska man ha, för typ mat och annat? Sen är det dyrt där att shoppa? Det är ju euro där, så jag vet inte, det ska inte vara så dyrt eller?

Och ge oss tiiiippss! 😀

TACK!


   
Citera
Ämnesstartare

aCid:

Så hur mycket pengar ska man ha, för typ mat och annat?

Öh, förutsätter att ni har bankkort? Förstår mig fan inte på folk som växlar euro och sådär före avfärd..

aCid:

är det dyrt där att shoppa? Det är ju euro där, så jag vet inte, det ska inte vara så dyrt eller?

Det märker ni när ni är där.. [confused] Herregud!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Sen är det dyrt där att shoppa?

ptja.
jag var där för typ tio år sedan.... då var det dyrt med glass och öl och att gå på café.
kläder och prylar kostade nog som här ungefär.
det beror förstås på var ni handlar.

men det har säkert ändrats sen dess.
varsego för informationen.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äre inte sånt där man ska ha koll på före...
brukar oavsett vart jag åker räkna kostnaden för resa och boende och sedan ha två till tre gånger så mycket i fickpengar, tycker om att inte ha känslan att ha pengar över, utan att ha gjort avkall på annat.


   
SvaraCitera

Frankrikes ekonomi är ju ganska okej men euron är ju låg så lite billigare blir det väl, jag var där i oktober och jag tyckte det var helt normala priser på mat om man inte gick till det finaste restaurangerna då, vi i sverige har faktiskt väldigt dyr mat så haha


   
SvaraCitera