Aviseringar
Rensa alla

Partiledardebatt i SVT2


Ämnesstartare

Vi fick precis se en två timmar lång partiledardebatt. Vad är era intryck?

Intressant var när Reinfeldt fick fråga om fattigdom, och började jämföra med fattigdom i u-länder. En fattig här är inte fattig eftersom i Nigeria har de minsann mycket mindre!

Älskade när Lööf tryckte till Fridolin, som förespråkar något slags försvar mot Ryssland bestående av dialogpoliser. "Du vill att försvaret ska ha maskrosor i gevären". Riktigt bra.

Åkesson och Björklund är de enda som vågade erkänna att Sverige är beroende av kärnkraft såvida vi inte vill bli beroende av rysk gas eller kol.

Alliansen vann definitivt. Löfven är en svag debattör, Sjöstedt är bra, Fridolin känns lite vimsig. I Alliansen så är Reinfeldt och Björklund riktigt bra, Lööf dålig, Hägglund rätt bra. Åkesson är också ganska bra debattmässigt och retoriskt.


   
Citera
Ämnesstartare

Börjar tröttna på alla dessa politiker som ständigt försöker föra svenska folket bakom ljuset genom ständiga lögner. Som insatt i politik så märker man ju ganska snabbt när politikerna ljuger för att gynna sin egna politiska agenda, men den kunskapen har ju inte vanligt folk. Hur fan kan man egentligen sova på nätterna när man vet vad man håller på med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan, missade totalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg bara en del av början och de intryck jag fick var som vanligt den summeringen du skrev i sista stycket. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

två timmar av meningslöst dravel som jag tyvärr oroas över att någon av de inblandade kommer känna stolthet över. nej lika bortkastad tid som vanligt av okonstruktiv pajkastning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
Fan, missade totalt

Var inte mycket att se. Känner mig mest frustrerade efteråt.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina: Såg bara en del av början och de intryck jag fick var som vanligt den summeringen du skrev i sista stycket.

Media verkar överlag också vara inne på det spåret, att debatten vanns av alliansen. De rödgrönas övertag har varit enormt hittills men kommer troligtvis att sjunka i och med den här debatten. Löfven ger inga lösningar på hur han ska lösa arbetslösheten. Höja momsen inom restaurangnäringen och satsa mer på utbildning? Ehhhhh. 

Sprickan inom de rödgröna är också väldigt tydlig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyssna inte på idioterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Sprickan inom de rödgröna är också väldigt tydlig.

Det finns väl inte ens något uttalat "Rödgrönt" alternativ idag, dvs. de har inte ens officiellt gått ut och sagt att de vill bilda regering tillsammans.


   
SvaraCitera

Kollade en liten stund men det var som vanligt bara gnäll allt är dom andras fel. Skratta dock till när Björklund sa att dom rödgröna ville ha sämre skola för att få det mer jämlikt. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Orkar inte kolla på vuxna människor som skyller ifrån sig på varandra i två timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Det finns väl inte ens något uttalat "Rödgrönt" alternativ idag, dvs. de har inte ens officiellt gått ut och sagt att de vill bilda regering tillsammans.

Nej precis. De finns i princip inget alternativ till alliansen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen av dem vann min röst ikväll :-\ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vrf kollar ni ens på sån tråkig shit? alla politiker ljuger o säger imot sej sj ändå


   
SvaraCitera