Aviseringar
Rensa alla

Partiledardebatten


Ämnesstartare

Åh jag hade faktiskt tänkt se den men hann inte. Kan någon vänlig själ sammanfatta lite för mig???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egentligen är ju deras tal och debatter så sorgliga då de lovar allt möjligt för att låta bra och vinna stöd men sällan infriar det de lovar.
När de sedan lovar flera tusen jobb, som de ju har en tendens att göra ibland, så blir man hozsdhfif pga politiker kan ju inte skapa några jävla jobb heller då det hänger på vad andra ska göra med pengar osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed

Ge oss Göran tillbaka, han var ju sedan förstås ett hycklande arsle men jävlar han kunde snacka omkull aristokrater.

Varför säger alla att Persson var dålig? Har ingen bra koll på vad han gjorde, tycker bara att han verkar vara den enda politikern som var bra.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose:

Varför säger alla att Persson var dålig? Har ingen bra koll på vad han gjorde, tycker bara att han verkar vara den enda politikern som var bra.  

Han drog nytta av samma system som han sade sig kämpa med näbbar och klor emot, bla.
Skatteavdrag, privatiseringar osv som han gärna utnyttjade men som han samtidigt bannade.
Har inte heller jättebra koll pga var liten när han var aktiv.
Rätta mig gärna om felaktigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose: Varför säger alla att Persson var dålig? Har ingen bra koll på vad han gjorde, tycker bara att han verkar vara den enda politikern som var bra.

Han var otroligt tjock, gu va tjock han va karln.. han va tjock redan som skolminister men som partiledare ännu tjockare  😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det sägs att Ingvar Carlsson sa till partiutskottet "ska han efterträda mig? han som eeee så tjock"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose: Varför säger alla att Persson var dålig? Har ingen bra koll på vad han gjorde, tycker bara att han verkar vara den enda politikern som var bra.

Under en föreläsning som handlade om härskartekniker fick vi titta på ett vid det här laget ganska klassiskt klipp där Hr. Persson är i en debatt med Maud Olofsson och uppvisar i princip varenda en.


   
SvaraCitera

isola: Åh jag hade faktiskt tänkt se den men hann inte. Kan någon vänlig själ sammanfatta lite för mig???

http://www.svtplay.se/video/1511453/6-10-21-15-del-2-textad


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

Han drog nytta av samma system som han sade sig kämpa med näbbar och klor emot, bla.
Skatteavdrag, privatiseringar osv som han gärna utnyttjade men som han samtidigt bannade.
Har inte heller jättebra koll pga var liten när han var aktiv.
Rätta mig gärna om felaktigt. 

jaha, var själv oxå liten när han styrde Sverige. han gjorde säkert det du sa men jag är säker på att något bra måste han ha gjort eftersom han satt ganska länge vid makten^^

Nachac:

Under en föreläsning som handlade om härskartekniker fick vi titta på ett vid det här laget ganska klassiskt klipp där Hr. Persson är i en debatt med Maud Olofsson och uppvisar i princip varenda en.

Men är det en dålig egenskap? Visar inte det bara hur skicklig man är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose: Men är det en dålig egenskap? Visar inte det bara hur skicklig man är?

Härskartekniker är är inte skicklighet, utan fula knep.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose:

Varför säger alla att Persson var dålig? Har ingen bra koll på vad han gjorde, tycker bara att han verkar vara den enda politikern som var bra.  

Han kunde vara ganska bufflig i debatter osv på gott och ont vilket stötte en del människor och nja han är annorlunda än de vi har nu kanske, hans politik var väl inte så mycket att hurra för men ändå något mindre kukig än den under nuvarande regim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jimmyBoy.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev riktigt nervös när Åsa hade ordet, någon med? Löfven också, sade meningar han redan sagt och verkade mest osäker. Trist. Men jag fick se reprisen idag, fokuserade mest på när dom debatterade om skolan, flyktingarna och brott/straff. Tråkigt nog blev jag bara trött av svamlet och jag måste hålla med om att sedan Björklund sattes in som skolminister har den svenska skolfärden påvisat dåliga resultat efter hans befogenhet. Kanske det enda jag snappat upp. Ska kolla på den en gång till lite mer noggrant, gillade Sjöstedt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner såhär varje gång jag hör en politiker prata på TV:


   
SvaraCitera