Aviseringar
Rensa alla

Partiledardebatten


Ämnesstartare

fredrikreinfält vill bara ha mer invandrare här för att få mer arbetskraft, så att han ska få mer pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Härskartekniker är är inte skicklighet, utan fula knep.

på vilket sätt då? kan du förklara mer? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose: på vilket sätt då? kan du förklara mer? 😀

Härskartekniker går ut på och inkluderar förlöjligande, osynliggörande, och förminskning, det vill säga osakliga knep för att framställa sin motståndare i sämre ljus och/eller psyka denne. Det är inte schysst eller skickligt, bara dålig stil.


   
SvaraCitera

Löfven är en vanlig fackpamp, varken mer eller mindre! Man får ungefär vad man förväntar sig av honom. Sossarna har väl runt 100 st. i riksdagen men man kunde alltså inte plocka fram en  enda vettig ledare ur alla dessa?? Vad är det då för sossar som sitter i riksdagen!? Är det dessa som i framtiden ska styra vårt land?

En av många tankar och så kan jag dra en till: "Att folk aldrig lär sig!"

Sossarna kan göra fel tjugotusen gånger och folk kommer fortfarande att rösta på dom igen!

Debatten då: Ja, det var samma gamla käbbel igen, men även om Reinfeldt framstår som dryg och översittare så framstod han som mycket mer intellektuellt fattad än Löfven. En statsman, en Statsminister, INTE DEN BÄSTA men tusen gånger bättre än Löfven. Sossarna har ingen politik, det enda dom kan göra är att klaga på Alliansens politik.

Göran Hägglund, sa han att vi hade "världens bästa sjukvård"? Hah! Vi ligger på 23e plats senast jag kollade.

Jimmie Åkesson syntes inte så mycket, han var väl Ok. Men när han ska bredda sin politik blir det ibland lite pinsamt. Jag förstår att man inte kan vara på alla ställen samtidigt, speciellt inte när man har en bunt kötthjärnor i partiet som inte är så mycket till hjälp, men ibland tycker jag han borde hålla sig lite närmare kusten.

Miljöpartisten var svag. Maria Wetterstrand är oersättlig och den här fnissade ju bara och hade sig. Den där ska alltså vara med och styra Sverige? Åh fy fasen.

Kommunisten hade några poänger, han känns mer ärlig. Men är man emot friskolor ska man fan inte ha egna döttrar som går i privata skolor!!

Annie Lööf. Katastrof. Centern kan åka ur, det kommer inte hålla om dom inte får stödröster. Men hon var i varje fall bättre än förra gången.

Björklund var den ända som jag tyckte gjorde riktigt bra ifrån sig. Majoren levererar väl ganska ofta, och han var vass nu också!

Politik är som ett rövhål, det svartnar ju längre in du kommer.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Med risk för att vara partisk så måste man ändå säga att Jimmie Åkesson vann debatten solklart. Trots att han nog fick minst utrymme i debatten och trots att han hade två moderatorer som avbröt honom så fort han öppnade munnen lyckades han gång på gång göra resten av partiledarna mållösa. Ingen klarade av att debattera mot honom, ingen klarade av att möta hans argument och Jimmie Åkesson gick ut som solklar vinnare ur debatten. Kvällens favorit blev när Jimmie Åkessons tydligt förklarade hur regeringens och oppositionens flyktingpolitik är inhuman och ineffektiv. Bra jobbat Jimmie! Tumme upp

Jimmy Åkesson är en väldigt bra debattör enligt mig, sen kan man ju diskutera andra saker runt SD:s tänkande inom politik 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iatebaronxoxo: Jimmy Åkesson är en väldigt bra debattör enligt mig,

Varför då?


   
SvaraCitera

iatebaronxoxo: Jimmy Åkesson är en väldigt bra debattör enligt mig

På vilket sätt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iatebaronxoxo: Jimmy Åkesson är en väldigt bra debattör enligt mig

bara för han är snygg eller?


   
SvaraCitera

ennie:

bara för han är snygg eller?

Tycker inte att Jimmy Åkesson är atraktiv, nej. Men det är sättet han lägger upp sina argument på till skillnad från andra partiledare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iatebaronxoxo:

Jimmy Åkesson är en väldigt bra debattör enligt mig, sen kan man ju diskutera andra saker runt SD:s tänkande inom politik 🙂

Håller helt med, (och detta tyckte jag också innan jag blev SDare.)


   
SvaraCitera

Jimmie kör den lugna stilen och kan ju säga att även om jag hade sett någon med lite mer stake som partiledare så finns det absolut ingen annan i riksdagen som skulle kunna ta hans plats. Det har ju fungerat hittills, så varför ändra på ett vinnande koncept?

Man behöver inte vara raketforskare eller Sverigedemokrat för att inse att han är en god retoriker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker också Jimmy är bra på det viset att han är farlig. Ledsen


   
SvaraCitera