Aviseringar
Rensa alla

Partiskhet & dyl i mod- och adminkåden


time
 time

isola:
Det låter jättefint. Dock går det inte att bortse från att det finns flertalet användare som kommer undan med rätt mycket, och andra som får en offentlig åthutning så fort de så mkt som  feltaggar  en tråd. Att man sedan ej vet vilken mod som hanterar ens anmälan tycker jag också är rätt kasst då det går att se anmälningar som riktas mot en själv om man är mod.
Ni får ingen lön och yadayada men ett förtroendeuppdrag är ett förtroendeuppdrag som ibland sköts rätt dåligt, vilket säkert inte alltid är medvetet. Men ska man ha en sida som profilerar sig som en antimobbningsida, stoltserar med psynligt etc etc så måste man städa upp framför sin egen dörr med en rätt rejäl sopkvast först.

Min poäng var ju att eftersom ni inte kan se vad som händer "bakom stängda dörrar" så att säga, så blir det svårt för er att veta om vi vidtagit åtgärder eller inte. Som sagt, även om ni inte ser allt, så jobbar vi för fullt. 

Vi ska bli bättre på att PMa er när vi hanterar era anmälningar, så ni vet vem som tagit emot den och agerat därefter. Rör det sig om t ex låsningar av trådar så ser ni ju oftast vem som tagit emot det då vi skriver låsningsmeddelanden i trådarna, men i andra fall där det inte är lika tydligt, kan vi absolut göra vår del och ge er bättre insyn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men det är ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker moderatorerna gör ett bra jobb för det mesta, utifrån det underlag de har att förhålla sig till. däremot gillar jag inte hur reglerna ser ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Min poäng var ju att eftersom ni inte kan se vad som händer "bakom stängda dörrar" så att säga, så blir det svårt för er att veta om vi vidtagit åtgärder eller inte. Som sagt, även om ni inte ser allt, så jobbar vi för fullt. 

Vi ska bli bättre på att PMa er när vi hanterar era anmälningar, så ni vet vem som tagit emot den och agerat därefter. Rör det sig om t ex låsningar av trådar så ser ni ju oftast vem som tagit emot det då vi skriver låsningsmeddelanden i trådarna, men i andra fall där det inte är lika tydligt, kan vi absolut göra vår del och ge er bättre insyn. 

Om någon är banna eller inte är lätt att se då personen då inte kan fortsätta skriva. Om någon är varnad eller inte är inte lika lätt att se men om hen får fortsätta i samma stil utan att något händer kan man nästan ta för givet att hen inte fått någon varning då man ju tycker att det borde kollas upp att folk inte upprepar sig efter en varning. Att vissa får offentliga åthutningar för struntsaker och andra inte är också rätt lätt att se.

Jag påstår dock inte att jag skulle göra ett bättre jobb än merparten av er då jag ju liksom ni har både personer och åsikter och jag tycker mer och mindre om och därför säkert inte alltid skulle moderera utan känslor.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Om någon är banna eller inte är lätt att se då personen då inte kan fortsätta skriva. Om någon är varnad eller inte är inte lika lätt att se men om hen får fortsätta i samma stil utan att något händer kan man nästan ta för givet att hen inte fått någon varning då man ju tycker att det borde kollas upp att folk inte upprepar sig efter en varning. Att vissa får offentliga åthutningar för struntsaker och andra inte är också rätt lätt att se.

Jag påstår dock inte att jag skulle göra ett bättre jobb än merparten av er då jag ju liksom ni har både personer och åsikter och jag tycker mer och mindre om och därför säkert inte alltid skulle moderera utan känslor.

Men då kan det ju i många fall röra sig om att vi kanske missuppfattat en jargong, inte reflekterat över hur vissa upplever vissa saker, eller helt enkelt att vi inte sett problematiken för att det inte blivit anmält eller att ingen upplyst oss. Det är inte superlätt alla gånger, men vi försöker! 

Som jag sagt tidigare, ser du något problem som vi verkar ha missat, ge oss informationen så vi kan gå vidare med det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det sker, men i stort sköter de jobbet på ett bra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att ni som har funderingar och synpunkter göra bra i att ta upp de direkt när ni känner att något sköts fel eller när någon särbehandlas. Då kan moderatorerna ta upp det internt direkt och ha en diskussion kring det. Det blir svårt att göra något specifikt åt partiskhet i allmänhet då de inte får feedback på hur och när sådan sker. 

Hjälp moderatorerna hjälpa er!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man är kvinna blir man varnad för minsta lilla här 🙁


   
SvaraCitera

Kudhos: Att majoriteten är politiskt partiska gör inte saken bättre haha

alla människor är politiskt partiska ^^


   
SvaraCitera
Kudhos

qazedctgb:

alla människor är politiskt partiska ^^

Men att vara partisk i en diskussion kring politik och ha m/a taggen vid sitt namn är blä. Borde finnas en funktion att stänga av eller sätta på om man vill visa det. Så om någon mod vill skriva så kan de skriva som användares personliga åsikt eller som mod


   
SvaraCitera

Kudhos: Men att vara partisk i en diskussion kring politik och ha m/a taggen vid sitt namn är blä. Borde finnas en funktion att stänga av eller sätta på om man vill visa det. Så om någon mod vill skriva så kan de skriva som användares personliga åsikt eller som mod

klart att moderatorer ska få diskuttera politik. det är nog få som skulle vilja vara admins/mod om det enda man skulle göra på forumet var att städa efter folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Jag tror att ni som har funderingar och synpunkter göra bra i att ta upp de direkt när ni känner att något sköts fel eller när någon särbehandlas. Då kan moderatorerna ta upp det internt direkt och ha en diskussion kring det. Det blir svårt att göra något specifikt åt partiskhet i allmänhet då de inte får feedback på hur och när sådan sker. 

Hjälp moderatorerna hjälpa er!

A okej, vi kan direkt ta ett exempel. Denna tråd blev låst.
http://ungdomar.se/forum/thread/traden-foer-oss-som-hatar-kvinnor/13321505#forum_post_id-13321505

Varför får dessa trådar vara kvar? 
http://ungdomar.se/forum/thread/jag-hatar-maen-ett
http://ungdomar.se/forum/thread/mindre-maen-i-samhaellet/13000437#forum_post_id-13000437


   
SvaraCitera
Kudhos

qazedctgb:

klart att moderatorer ska få diskuttera politik. det är nog få som skulle vilja vara admins/mod om det enda man skulle göra på forumet var att städa efter folk.

Men det borde finnas en funktion att visa att den som skriver nu skriver efter sin personliga synpunkt, inte som mod. Då de flesta (inte alla) är partiska åt ett visst parti. 


   
SvaraCitera

Kudhos: Men det borde finnas en funktion att visa att den som skriver nu skriver efter sin personliga synpunkt, inte som mod. Då de flesta (inte alla) är partiska åt ett visst parti.

du kan ju räkna med att man skriver som sig själv så länge det inte framgår att man modererar.

och bara så du vet är det inte att vara neutral att vara liberal heller ^^


   
SvaraCitera
Kudhos

qazedctgb:

du kan ju räkna med att man skriver som sig själv så länge det inte framgår att man modererar.

och bara så du vet är det inte att vara neutral att vara liberal heller ^^

Men det ser dumt ut bara. För folk som inte är moderatorer och har annan åsikt så blir de bemötta av ett gäng mods och alla är emot denne individ.

Och det förstår jag med duh


   
SvaraCitera