Aviseringar
Rensa alla

Partitionsproblem NTFS


Ämnesstartare

ChickiBull:

När kom processorn in i bilden
Är ju windows som är retard

Släng den där hårddisken åt helvete, skaffa ny hdd och fixa en ny windows-licens! [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Fast funkar ju inte från win-installationen [no-no] måste jag formatera från linux å tänk om det fortfarande inte funkar då formatera jag i onödan [mad]

Formatera allt! Och kör sedan endast Windows eller endast Linux.
Jag hade en jäkla massa problem när jag dualboota med flera formateringar som följd. Jag skulle gissa att problemet är att din Linuxinstallering har fifflat med Windows boot-mjukvara.

Nu för tiden kör jag endast Windows...


   
SvaraCitera

första ggn jag läste rubriken läste jag rätt
andra ggn jag läste rubriken läste jag "partiproblem"
tredje ggn jag läste rubriken läste jag "patriot.."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Släng den där hårddisken åt helvete, skaffa ny hdd och fixa en ny windows-licens! [tard]

Eller installera linux på den istället för att slänga den så funkar det [zzz]

Myksa:

Formatera allt! Och kör sedan endast Windows eller endast Linux.
Jag hade en jäkla massa problem när jag dualboota med flera formateringar som följd. Jag skulle gissa att problemet är att din Linuxinstallering har fifflat med Windows boot-mjukvara.

Nu för tiden kör jag endast Windows...

Fast har alltid kört dualboot och aldrig fått problem som detta förr. Enbart fått problem vid installationen. Nog bättre att installera på två diskar och köra enskilda boots på båda. Moderkortet har ju en snabbfunktion för att välja annan disk än standard [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Nog bättre att installera på två diskar och köra enskilda boots på båda. Moderkortet har ju en snabbfunktion för att välja annan disk än standard [no-no]

Sant [y]
Men varför ha båda över huvud taget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Sant [y]
Men varför ha båda över huvud taget?

Windows för att kunna programmera Flash och använda photoshop och andra sköna program. Linux för att enkelt kunna ansluta till skolans linuxbaserade system och kunna använda emacs [no-no]

Linux är även bättre för det behövs inga tunga virusprogram som klagar när jag porrsurfar och för att datorn startar på 1 fjärdedel av tiden att starta windows. Windows har även förmågan att spontanstarta hårddiskar och börja läsa från dem. Ubuntu kör jag bara på en SSD så datorn är knäpptyst när jag använder ubuntu [love]

Tycker inte wine är bra nog för att kunna övergå helt till unix.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Linux är även bättre för det behövs inga tunga virusprogram som klagar när jag porrsurfar och för att datorn startar på 1 fjärdedel av tiden att starta windows. Windows har även förmågan att spontanstarta hårddiskar och börja läsa från dem.

Aha [smile]
Jag tyckte inte fördelarna med Ubuntu övervägde de med Windows. Så mycket snabbare var den inte och antivirusprogrammen besvärar mig ej.

ChickiBull:

Ubuntu kör jag bara på en SSD så datorn är knäpptyst när jag använder ubuntu [love]

Ha SSD på stationära och bärbara. På stationära är det en hel del annat som låter men bärbara är helt knäpptyst förutom då jag kollar på HD-film.
Helt underbart och nästan lite magiskt med knäpptyst dator. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

På stationära är det en hel del annat som låter

Fast har byggt bort allt som låter så den är knäpptyst, även när ja kollar på hd-film [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Fast har byggt bort allt som låter så den är knäpptyst, även när ja kollar på hd-film [bigcheers]

Wow, helt passiv kylning på nätagg och grafikkort alltså? Nice. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Wow, helt passiv kylning på nätagg och grafikkort alltså? Nice. [bigcheers]

Japp [bigcheers]


   
SvaraCitera