Aviseringar
Rensa alla

Partner har kvar känslor för sitt ex


Ämnesstartare

Vad skulle du göra om du fick reda på att din partner fortfarande har känslor för sitt ex?
Skulle du försöka få ert förhållande att bli bättre eller är tanken på att han/hon träffar sitt ex och får tillbaka känslorna så jobbig att du gör slut?

Vad gör man om personen är allt man någonsin drömt om? Gör man slut för en sådan grej trots att man själv är jättekär?


   
Citera
reben

typ skjuta mej i huvet

ja d gör man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hen är ju då bara tilsm med dig för att hen inte kan få den andra, så jag hade gjort slut. Om det var ett monogamt förhållande dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knulla ditt ex samtidigt.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Knulla ditt ex samtidigt.  

"TORSDAGS I SKOGEN"
tänkte jag

isola:
Hen är ju då bara tilsm med dig för att hen inte kan få den andra, så jag hade gjort slut. Om det var ett monogamt förhållande dvs.

nja, han tyckte om mig mkt men tyckte hon var snyggare
lr så sa han så för att jag skulle må dåligt, han gjorde ju sådant jämt

reben: typ skjuta mej i huvet

grät så mkt en gång att jag trodde jag skulle få hjärtattack, grät så mkt att han grätGalen


   
SvaraCitera
reben

ysomiwhy: grät så mkt en gång att jag trodde jag skulle få hjärtattack, grät så mkt att han grät

ok gjorde du slut sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte


   
SvaraCitera

d är inte 1 bra sak, hade aldrig fått det ur huvudet att jag bara är as good as tillgänglig. allt sånt är ju så klart ännu svårare när man är jättekär och allt är perfekt annars. och det är klart att det kan funka ändå, beror på er relation.

men de beror också på hur deras relation ser ut just nu. är det att partnern inte vill ha tillbaka exet men ändå har kvar känslor, eller är det att exet inte vill bli ihop igen men partnern fortfarande vill det? har de fortfarande kontakt, om inte, finns det en risk för det? har man pratat om det med sin partner och känner man att partnern är helt ärlig?


   
SvaraCitera

ysomiwhy: nja, han tyckte om mig mkt men tyckte hon var snyggare
lr så sa han så för att jag skulle må dåligt, han gjorde ju sådant jämt

lol låter som en vettig person och ett sunt förhållande....... not


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

"TORSDAGS I SKOGEN"
tänkte jag
nja, han tyckte om mig mkt men tyckte hon var snyggare
lr så sa han så för att jag skulle må dåligt, han gjorde ju sådant jämt
grät så mkt en gång att jag trodde jag skulle få hjärtattack, grät så mkt att han grätGalen

Känslor har ju inte med utseende att göra. Och vad är det för jävla svin som säger någonting sådant?? Dumpa, lovar att du kommer att må bättre sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

lol låter som en vettig person och ett sunt förhållande....... not

ingen nyhet att han är störd direkt, tror alla vet det vid det här laget

isola:

Känslor har ju inte med utseende att göra. Och vad är det för jävla svin som säger någonting sådant?? Dumpa, lovar att du kommer att må bättre sedan.

vi är ej tsmns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

ok gjorde du slut sen

det var fram & tillbaka
vi bodde nära och hade det båda jobbigt

honolulu: men de beror också på hur deras relation ser ut just nu.

hans är ex var gift sedan 3 år tillbaka så det var väl därför jag inte såg det som hinder, men var okej med att de hade varann på fb. ett år efter att vi gjorde slut (men vi träffades ändå och tyckte om varann) fick jag reda på att de hade pratat vid ett par tillfällen och jag såg att han hade gillat en bild på henne som 

mådde fruktansvärt dåligt över det och att han förnekat det tills idag. var även hennes studentbild han hade gillat... Ett par dagar innan min student ringde han mig och sa fruktansvärda saker till mig, så det gjorde saker värre. att han gillar hennes studentbild men inte ens verkar bry sig om mig (ändå hade han letat efter mitt flak, fick jag vet av en vän)

Det låter konstigt när jag säger att jag inte vill vara med honom mest på grund av min svartsjuka men så är det. handskas med idioter varje dag så hans idioti är inte den värsta varianten, däremot är tanken på att han är med mig och tänker på henne miljarder gånger värre
fick heller inte ta upp henne, han dampade loss då och gick hem så fort jag sa ngt om det.


   
SvaraCitera

ysomiwhy: Det låter konstigt när jag säger att jag inte vill vara med honom mest på grund av min svartsjuka men så är det.

det låter ju inte som att svartsjukan är det värsta i detta fall, hade det varit svartsjuka i ett sammanhang där han brydde sig om dig, var öppen osv så hade du kunnat handskas med den. jag tycker inte att det är värt det över huvud taget att låta ens känslor ligga i händerna på en människa som inte verkar bry sig det minsta och har lätt för att förolämpa och såra.

kan av egen erfarenhet garantera dig att du kommer må extremt mycket bättre efteråt, även om det kommer bara förbannat jävla svårt och jobbigt inledningsvis och periodvis. det är inte värt det någonstans, alls. krävs självrespekt för att inse det och inte fortsätta må dåligt i ett förhållande, man kan få bättre och man förtjänar bättre.

ysomiwhy: ingen nyhet att han är störd direkt, tror alla vet det vid det här laget

jag har ingen koll på dina trådar/din partner


   
SvaraCitera

Beror på vilken typ av känslor.
I början av vårat förhållande poängterade min pojkvän flera gånger att han fortfarande gillade sitt ex väldigt mycket, men att de övergått till att bara vara kompisar.
Jag höll på att bli galen först, för han sa liksom finare saker om henne än om mig, men det blev bättre efter ett tag. Tror lite att han ville försäkra sig om att jag var okej med att de fortfarande var vänner också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför är ni inte tillsammans då..va e grejen med det liksom  


   
SvaraCitera