Aviseringar
Rensa alla

Partyresa i april (städer)


Ämnesstartare

Hej, jag och ett gäng på 3 killkompisar (4 killar totalt...) har beslutat oss för att åka på en partyresa mellan 2 städer under påsklovet, men det kan även bli så att det endast blir en destination. Vi hade tänkt oss att åka med Ryanair och stanna runt 5-6 nätter (2x3 nätter om 2 städer).

Jag behöver nu hjälp att välja vilka städer som passar oss då endast en person kommer vara 18 vid denna tidpunkt, 2 st kommer vara 17 och en kommer fylla 17 den kommande månaden (han är dock störst bland oss storleksmässigt). Vi vill helt enkelt vara på ett ställe där vi kan vara säkra att natten inte kommer sluta med totalt fail och där inte alla kommer in någonstans.

Vi har beslutat oss för att resa till Berlin under maj så detta alternativ är inte intressant under denna resa, dock kan ni komma med åsikter om hur ni tror Berlin är för samma "gäng".
Bomba oss med era åsikter för ett gäng på en 18-åring, 2 17-åringar och en 16-åring till nedanstående alternativ. Summa summarum är vi ute efter tjejer, klubba runt(/festa) och ha kul som fan! Det viktigaste är dock att vi kommer in hyffsat lätt på klubbarna...

Paris?
Florens?
Rom?
Milano?
Prag?
Barcelona?
Madrid?
Hamburg?
...
Något annat?

Tack på förhand!


   
Citera

London tror jag inte är ett bra ställe att åka till iaf. Kom in på alla klubbar där som 17 åring men enbart pga att vi var ett gäng svenska tjejer. Spanien är grönt.


   
SvaraCitera

mer vet jag ej förutom thailand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bktr:

Paris?
Florens?
Rom?
Milano?
Prag?
Barcelona?
Hamburg?

Fyller på med Madrid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köpenhamn funkar säkert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

London tror jag inte är ett bra ställe att åka till iaf. Kom in på alla klubbar där som 17 åring men enbart pga att vi var ett gäng svenska tjejer. Spanien är grönt.

Jo, har hört att London är ganska så hårda, vi får vänta med tills alla är 18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Köpenhamn funkar säkert.

Köpenhamn är ett alternativ men har även hört där att det är 18 som gillar på många klubbar osv. Vi har dock pratat om det som ett sommaralternativ och dra dit med bussen istället då.


   
SvaraCitera

bktr:

Jo, har hört att London är ganska så hårda, vi får vänta med tills alla är 18.

Aaah det är värt iaf, london var skitkul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det ingen som har lite erfarenheter från de städer jag nämnde?

Har hört en del om Prag, bland annat klubbarna Karlovy Lazne och Mecca, kommer man in där om man är en turist under 18?

Några erfarenheter från de franska, italienska och spanska storstäderna? Madrid ska vara ganska fräckt har jag hört, samma fråga som om Prag, hur är det att komma in på klubbar om man är en turist under 18?

Har hört att Paris var enkelt förr, men att de blivit strängare där nu under 2009 med åldersgränser osv. Hur är det att komma in på nattklubbar där? Självklart förstår jag själv att vi inte kommer komma in i de mest kända och exklusiva, men de måste finnas grymma ställen för de mindre exklusiva i Paris också?

MVH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berlin är helt okej, finns mycket bra pubar/barer och mindre klubbar som de inte kollar leg på om man är under 18, men det gäller att hitta dom förstås. Vill man in på de stora klubbarna som KitKat och Matrix (mäktigt värt dock) är det strikt leg som gäller.

Generellt sett är ju Europa inte så lätt om man är under 18... åk till Asien istället, fast det var ju förstås det där med flygbiljettpriset, ja...[n]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera