Aviseringar
Rensa alla

Påskägg


Ämnesstartare

I många datorprogram/vissa webbplatser har man ibland laggt till små skojiga funktioner. Så kallade easter eggs, eller påskägg som det heter på svenska. Det vore roligt om UM 6.0 skulle innehålla påskägg. Skulle kunna vara några häftiga smilys eller någon annan rolig funktion.

Har ni stött på påskägg i den digitala värden någon gång?


   
Citera
Åtta

Nuvarande ungdomar har ett skojigt påskägg. Lite då och då dör sajten och kräver hjärt- och lungräddning för att komma tillbaka till livet.


   
SvaraCitera

Du kan vara ett påskägg

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snart är det påsk
de säljer påskmust i affären iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Dubbel mrman är cool. Åtta, blir det så bara för att jag loggade in på mobilen (inte samma IP-adress) först och nu på datorn utan att logga ut från mobilen innan?


   
SvaraCitera
Åtta

mrman:

Dubbel mrman är cool. Åtta, blir det så bara för att jag loggade in på mobilen (inte samma IP-adress) först och nu på datorn utan att logga ut från mobilen innan?

Inte den blekaste, men det låter väl inte som en helt otrolig förklaring.


   
SvaraCitera

jag är först på listan pga coolast[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, skulle inte se något roande i det heller.'men sedan ser jag iof mer till funktion än något jag är oförmögen att känna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker också det vore kul med hemliga smileys eller något hemligt kortkomando (alltså typ att man sätter något ord inom [ ] så händer något fräsigt)


   
SvaraCitera
Åtta

Chi Huang Ti:

tycker också det vore kul med hemliga smileys eller något hemligt kortkomando

Jag hittade ett sådant igår när jag skulle fixa så att vi kan importera gamla användare till nya sajten. Vad det hemliga kommandot är tänker jag dock inte säga! [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det för ny sajt ni pratar om??? Det är väl en förnyelse av den gamla? Och då är väl alla användare automatiskt med???

Åh jag vill ha ett påskägg med hallonbåtar. Åguuuuu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad är det för ny sajt ni pratar om??? Det är väl en förnyelse av den gamla? Och då är väl alla användare automatiskt med???

UM

JA

JA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag hittade ett sådant igår när jag skulle fixa så att vi kan importera gamla användare till nya sajten. Vad det hemliga kommandot är tänker jag dock inte säga!

Åh, coolt att det redan fanns ett! Men ni borde som sagt lägga till några nya roliga. Typ [kebu] så kommer det en bild på en mustig man med mustasch.


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Vad är det för ny sajt ni pratar om??

Denna

isola:

Det är väl en förnyelse av den gamla?

Nej, det är en helt ny sida.

isola:

Och då är väl alla användare automatiskt med???

Vilken fin värld det vore. Nej, jag spenderade gårdagen med att se till att användare kunde föras över till den nya sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vilken fin värld det vore. Nej, jag spenderade gårdagen med att se till att användare kunde föras över till den nya sidan.

Ska det bli en ny adress? Vet inte om jag gillar denna drastiska förändring. [sad]


   
SvaraCitera