Aviseringar
Rensa alla

Påskdagen - allting öppet i Sverige !?


Ämnesstartare

Aw.. Jag kollade nyss runt på en del köpcentrum, varuhus, butiker och massa andra ställen runt om i Sverige över helgers öppettider, och är chockad att stan är öppet under Påskdagen halv eller heldag. De flesta var öppna som vanliga söndags-öppettider. JA, även påskafton samma tider och långfredag.

Vaffan påskdagen är viktigaste högtiden inom kristendomen. Varför är de öppna under påskhelgen??? Jag som trodde allting var stängt hos er.[shake]

I USA är ALLTING stängt under påskdagen, förutom väldigt få privat-ägda butiker och restauranger i storstäderna (om de är tillåtna att vara öppna eller vill vara öppna).
Dock har vi inte annandag påsk eller annandag jul här, så de är helt vanliga dagar. Men ni är fortfarande öppna annandagarna också!

I USA är Påskdagen, Thanksgiving Day och Juldagen de ända dagarna där hela landet är släckt.


   
Citera

va vill du

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

skryt da

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

de e coolt att handla på påsken :s


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

DU OCH DITT JÄVLA USA![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

DU OCH DITT BÄSTA USA

Mm vet det 😉 God Bless America!
We are Christians here at least [smile]


   
SvaraCitera

vem fan bryr sig om att det är påsk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vem fan bryr sig om att det är påsk

Ateist... ett av anledningarna jag aldrig sätter min fot igen i ert land förutom om jag måste !

Varför har ni pingst, trettondagen, juldagen o alla dessa kristna högtider som röddag när ni inte tror på vårt älskade Jesus Kristus ?


   
SvaraCitera

New York City:

Varför har ni pingst, trettondagen, juldagen o alla dessa kristna högtider som röddag när ni inte tror på vårt älskade Jesus Kristus ?

inte fan vet jag, men det är soft


   
SvaraCitera

Bankerna är stängda.


   
SvaraCitera

New York City:

Vaffan påskdagen är viktigaste högtiden inom kristendomen.

Grinch!!!! [mad]


   
SvaraCitera

Hej, vi skiter i dig och usa. Låt oss handla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ens kolla upp öppettider för något som är så långt bort i nuläget?


   
SvaraCitera

New York City:

Vaffan påskdagen är viktigaste högtiden inom kristendomen. Varför är de öppna under påskhelgen???

det finns inga kristna i Sverige


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Som att det skulle vara något bra att vara kristen.


   
SvaraCitera