Aviseringar
Rensa alla

Påslagningsljudet i Windows 7


Ämnesstartare

När jag väl har startat datorn och kommit så långt att det står välkommen så är det ju ett ljud,ett litet pling...
Men jag vill ändra det till ett annat ljud men när jag går till kontrollpanelen>ljud>ljud så kan jag inte hitta påslagningsljud där,bara avstängningsljud

Hur tusan ska jag göra för att kunna ändra startljudet i Windows 7?


   
Citera

Man kan antagligen inte ändra det alls. [smile]


   
SvaraCitera

det kunde ju vara värt ett försök att gå in på windows mappen och testa byta ljudfilen som ger detta ljudet med den man vill ha (byta namn, klistra in och ersätt) vet dock inte om detta funkar i windows mappen men det kan vara värt ett försök


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Control Panel\Hardware and Sound\System Sounds

Windows Logon/Windows Logoff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BigBengtsson:

det kunde ju vara värt ett försök att gå in på windows mappen och testa byta ljudfilen som ger detta ljudet med den man vill ha (byta namn, klistra in och ersätt) vet dock inte om detta funkar i windows mappen men det kan vara värt ett försök

Det vore ju bra om jag hade vetat vart jag skulle,det finns ju över 1000 mappar och sånt och söka igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Control Panel\Hardware and Sound\System Sounds

Windows Logon/Windows Logoff

1. Jag har en svensk version.
2. Är du så jävla dum som att du ger ett tips på vart jag ska när det är PRECIS det jag har skrivit i mitt första inlägg!?


   
SvaraCitera
Åtta

totte1015:

2. Är du så jävla dum som att du ger ett tips på vart jag ska när det är PRECIS det jag har skrivit i mitt första inlägg!?

Skulle snarare påstå att det nog är du som är dum, eftersom jag just bad min flickvän att kolla om det Gentlemen skrev stämde - och det gjorde det.

Gör om, gör rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Skulle snarare påstå att det nog är du som är dum, eftersom jag just bad min flickvän att kolla om det Gentlemen skrev stämde - och det gjorde det.

Gör om, gör rätt.

Herrejävlar!
Jag har svensk version och där är det kontrollpanelen>ljud>ljud!!
Det är ju därför jag skapade denna tråden för att det finns inget "påslagningsljudsalternativ" där!!


   
SvaraCitera
Åtta

totte1015:

Jag har svensk version och där är det kontrollpanelen>ljud>ljud!!

Kontrollpanelen → Hårdvara och ljud → Ändra systemljud

Där i skrollistan letar du efter Windows inloggnings-/utloggningsljud, eller något liknande.

Jag sitter inte i Windows, och har inte den svenska versionen i vilket fall, så jag kan inte kolla exakt hur de skrivit - men det borde inte vara speciellt svårt om man är läskunnig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Kontrollpanelen → Hårdvara och ljud → Ändra systemljud

Det finns inte ens något som heter så :S:S:S


   
SvaraCitera
Åtta

totte1015:

Det finns inte ens något som heter så :S:S:S

Hur svårt kan det vara att läsa...?

Image

Sedan:

Image

Och där i skrollistan så letar du upp det ljud du vill ändra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Och där i skrollistan så letar du upp det ljud du vill ändra.

Det är ju det jag har sagt hela tiden!!!
Det finns inget som har med och göra att man kan ändra startljud!!
Det finns bara "avsluta Windows"


   
SvaraCitera
Åtta

totte1015:

Det finns inget som har med och göra att man kan ändra startljud!!
Det finns bara "avsluta Windows"

Så du menar att de i den svenska versionen av Windows 7 helt skulle ha tagit bort möjligheten att ändra inloggningsljud?

Det känns som att det är mer troligt att du helt enkelt inte hittar det.


   
SvaraCitera

totte1015:

Det vore ju bra om jag hade vetat vart jag skulle,det finns ju över 1000 mappar och sånt och söka igenom.

C:\Windows\Media

EDIT: Borde se ut såhär:

Skärmklipp.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så ser det ut!

Namnlös.png


   
SvaraCitera