Aviseringar
Rensa alla

pass som id på krogen?


Hej jag fyller 18 om 2 veckor å då tänkte jag såklart gå ut på krogen.. men jag är inte säker på att jag har hunnit få körkortet till dess så går det att använda pass som id? Jag är 12 år på bilden haha..


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja det går.


   
SvaraCitera

Ja, så länge passet fortfarande gäller så går det. Men du lär hinna få id-kortet om du redan beställt det innan dess


   
SvaraCitera

Panini:

men jag är inte säker på att jag har hunnit få körkortet till dess så går det att använda pass som id?

Varför skaffar du inte leg istället ?[shake]


   
SvaraCitera

Okej, låter som om det går då, bara de tror på att det är jag på bilden då:D tack för svaren^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det går pra


   
SvaraCitera

Ja, men om du var 12 när du skaffade det så borde det väl vara utgånget nu?


   
SvaraCitera

iddqd:

Ja, men om du var 12 när du skaffade det så borde det väl vara utgånget nu?

Var tio år på gamla pass va?


   
SvaraCitera

Budolicious:

Var tio år på gamla pass va?

Jo, men om man är minderårig när det togs tror jag det är fem år. Jag minns iaf att jag skaffade mitt pass 04 (tror jag) och det går ut i år. Bra det, för man känner inte igen mig på bilden.


   
SvaraCitera

iddqd:

Jo, men om man är minderårig när det togs tror jag det är fem år. Jag minns iaf att jag skaffade mitt pass 04 (tror jag) och det går ut i år

Mjo, står fem år på polisens hemsida och grejer. Men har för mig att det var tio år fram tills för några år sen. Typ.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Mjo, står fem år på polisens hemsida och grejer. Men har för mig att det var tio år fram tills för några år sen. Typ.

Mycket möjligt. Fast jag tror inte dörrvakten bryr sig särskilt mycket om passet är några månader för gammalt.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Mjo, står fem år på polisens hemsida och grejer. Men har för mig att det var tio år fram tills för några år sen. Typ.

Nej,mitt pass gick ut efter 5 år.


   
SvaraCitera

iddqd:

Mycket möjligt. Fast jag tror inte dörrvakten bryr sig särskilt mycket om passet är några månader för gammalt.

Nä, dörrvakter brukar ju vara ett förstående folkslag;)


   
SvaraCitera

Jag har ett sjukt trasigt pass som gick ut i somras, ser ut som en flicka på passet.
Det är typ 50/50 ifall jag kommer in. Brukar gå med lite tjat.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera