Aviseringar
Rensa alla

passar inte in


Ämnesstartare

onödigt elak:

eftersom att jag citerade någon som inte är du så var inte det där riktat till dig, mitt andra inlägg är dock riktat till dig.

sorry, fattar inte den här sidan än


   
SvaraCitera

annasvensson:

jag känner mig annorlunda mot alla andra i min omgivning och andra i min ålder

Då är vi två Ledsen Men känner du dig rätt med äldre/yngre än dig själv? Och hur är din omgivning, menar du personer i din omgivning eller själva... "allt"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

det finns i princip inga enkla lösningar på någonting sånthär tror jag, tyvärr. man kan bara spela de kort man har fått här i livet.. men kan försöka hjälpa dig att isolera problemet..

är det något med hur själva umgänget känns? eller hur och vad andra pratar om och tänker? har du andra värderingar?

nej det tror inte jag heller. umgås inte med någon i min ålder just nu, för det känns inte bra. umgås bara med flera år äldre. ja jag har andra värderingar och andra tankar, jag har liksom åsikter och sådant mina "vänner" inte har. jag känner mig annorlunda för jag känner mig ganska djup om man kan säga så? jag tänker så mycket. och det blir bättre när jag är med äldre. men det är ändå såhär, jag känner mig annorlunda. så svårt att beskriva, ledsen att det blir så luddigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Då är vi två Ledsen Men känner du dig rätt med äldre/yngre än dig själv? Och hur är din omgivning, menar du personer i din omgivning eller själva... "allt"?

äldre och den ytligheten som finns i min ålder är ingenting jag kan känna att jag hör ihop med. ja personerna i min omgivning, jag vet liksom inte någon som är som jag eller ens liknar mig på ett plan för jag tänker så mycket och har så mycket åsikter och tankar och känslor och ja du fattar säkert ingenting men jag känner mig annorlunda och det blir väldigt, väldigt ensamt i längden att känna så. hoppas att du inte gör det heller och att du hittar din plats!


   
SvaraCitera

onödigt elak:

om jag säger att det är tur att du finns, tolkar du mig seriöst eller sarkastiskt då?

Varför skulle du påstå något sådant? Skulle därav anse dig som oseriös.


   
SvaraCitera

annasvensson: nej det tror inte jag heller. umgås inte med någon i min ålder just nu, för det känns inte bra. umgås bara med flera år äldre. ja jag har andra värderingar och andra tankar, jag har liksom åsikter och sådant mina "vänner" inte har. jag känner mig annorlunda för jag känner mig ganska djup om man kan säga så? jag tänker så mycket. och det blir bättre när jag är med äldre. men det är ändå såhär, jag känner mig annorlunda. så svårt att beskriva, ledsen att det blir så luddigt.

förstår precis vad du menar och jag kan säga att det inte kommer förändras så mycket, det blir generellt bättre till en viss nivå när man kommer upp i åren, och förståelse och respekt ökar när man lämnar högstadiet, hur gammal är du? ett tips kan vara denna sida, jag hittade hit av samma anledning som du när jag var yngre och det är bra att få vädra sina tankar och diskutera dem osv, lätt att man fäster oproportionerligt stor vikt vid vissa saker om man inte har möjlighet att granska dem tillsammans med andra människor och bearbeta dem, och det är ju enklare att göra det på ett forum där man är så anonym man vill.

du behöver hitta vänner som är mer lika dig tror jag, några sådana behövs iaf. om du inte har börjat gymnasiet än har du en god chans att träffa nya människor där, vissa som kanske också känner som du.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Varför skulle du påstå något sådant? Skulle därav anse dig som oseriös.

hm tolkade ditt första inlägg knasigt tror jag, glöm att jag skrev något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

förstår precis vad du menar och jag kan säga att det inte kommer förändras så mycket, det blir generellt bättre till en viss nivå när man kommer upp i åren, och förståelse och respekt ökar när man lämnar högstadiet, hur gammal är du? ett tips kan vara denna sida, jag hittade hit av samma anledning som du när jag var yngre och det är bra att få vädra sina tankar och diskutera dem osv, lätt att man fäster oproportionerligt stor vikt vid vissa saker om man inte har möjlighet att granska dem tillsammans med andra människor och bearbeta dem, och det är ju enklare att göra det på ett forum där man är så anonym man vill.

du behöver hitta vänner som är mer lika dig tror jag, några sådana behövs iaf. om du inte har börjat gymnasiet än har du en god chans att träffa nya människor där, vissa som kanske också känner som du.

börjar gymnasiet i höst. japp jag hoppades lite på det med, att hitta iaf några som kan identifiera sig eller iaf förstå hur jag känner. 


   
SvaraCitera

annasvensson: börjar gymnasiet i höst. japp jag hoppades lite på det med, att hitta iaf några som kan identifiera sig eller iaf förstå hur jag känner.

aa, annars finns det fullt av sådana människor här vilket gör det lättare att fokusera på att ha kul bara med vännerna från ens verkliga liv. oavsett hur du gör så lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

aa, annars finns det fullt av sådana människor här vilket gör det lättare att fokusera på att ha kul bara med vännerna från ens verkliga liv. oavsett hur du gör så lycka till!

tack tack. förutsätter att du går på gymnasiet redan så hittade du många nya vänner där?


   
SvaraCitera

annasvensson:

äldre och den ytligheten som finns i min ålder är ingenting jag kan känna att jag hör ihop med. ja personerna i min omgivning, jag vet liksom inte någon som är som jag eller ens liknar mig på ett plan för jag tänker så mycket och har så mycket åsikter och tankar och känslor och ja du fattar säkert ingenting men jag känner mig annorlunda och det blir väldigt, väldigt ensamt i längden att känna så. hoppas att du inte gör det heller och att du hittar din plats!

Känner att alla andra åker tillsammans i sina bussar omkring mig i en rondell och jag... jag står i mitten tillsammans med en staty som skall likna världen, och beskådar och betänker allt och alla.
  Men nog om mig...

Jag vet inte vad jag kan skriva som vore känna dig... så jag önskar bara lycka till när alla syntetiska ting förefaller. Och hoppas att det ordnar sig med tiden. Hoppas även att du kanske kan finge få ett bra svar ifrån någon klok människa här i vår värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Känner att alla andra åker tillsammans i sina bussar omkring mig i en rondell och jag... jag står i mitten tillsammans med en staty som skall likna världen, och beskådar och betänker allt och alla.
  Men nog om mig...

Jag vet inte vad jag kan skriva som vore känna dig... så jag önskar bara lycka till när alla syntetiska ting förefaller. Och hoppas att det ordnar sig med tiden. Hoppas även att du kanske kan finge få ett bra svar ifrån någon klok människa här i vår värld.

du verkar klok. exakt så jag menar, jag tittar på alla när dom lever men känner mig så ensam här.


   
SvaraCitera

annasvensson: tack tack. förutsätter att du går på gymnasiet redan så hittade du många nya vänner där?

tog studenten förra sommaren, hittade ju lite "mognare" vänner än de från högstadiet men ensamheten osv du talar om stannade kvar till stor del(hade dock detta forum hehe, hjälpte mig sjukt mkt), men det är svårt att ge dig en rättvisande bild då jag vet för lite om dig men beroende på vad du väljer för linje så är det generellt mycket mognare och mer respektfullt osv än högstadiet, så bättre blir det nog! men riktigt bra? vet inte.. 


   
SvaraCitera

kan nog vara dåligt att hänga här också, då blir detta behov uppfyllt men man får inte så mkt irl för det då man kanske lägger mindre fokus på det verkliga livet.. är nog bättre att hitta rätt irl om man kan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

tog studenten förra sommaren, hittade ju lite "mognare" vänner än de från högstadiet men ensamheten osv du talar om stannade kvar till stor del(hade dock detta forum hehe, hjälpte mig sjukt mkt), men det är svårt att ge dig en rättvisande bild då jag vet för lite om dig men beroende på vad du väljer för linje så är det generellt mycket mognare och mer respektfullt osv än högstadiet, så bättre blir det nog! men riktigt bra? vet inte.. 

hmm. ja men jag tänker att all hjälp är bra hjälp.. ja det är bra. bara det inte blir värre


   
SvaraCitera