Aviseringar
Rensa alla

Pat Condell


Jag har lite svårt för honom eftersom han är ganska "illvillig" av sig. Han hade säkert gjort ett bra jobb i någon "roasting show" fast sedan är jag lite emot hela det konceptet. Jag tycker mest han ger glöd åt ännu mer intolerans och hat. Dock är han ju emellanåt lite humoristisk och är rätt bra på att träffa ömma punkter. Dock gillar jag inte riktigt hand metod och jag vet inte riktigt varför han håller på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skatemaniac:

Jag har lite svårt för honom eftersom han är ganska "illvillig" av sig. Han hade säkert gjort ett bra jobb i någon "roasting show" fast sedan är jag lite emot hela det konceptet. Jag tycker mest han ger glöd åt ännu mer intolerans och hat. Dock är han ju emellanåt lite humoristisk och är rätt bra på att träffa ömma punkter. Dock gillar jag inte riktigt hand metod och jag vet inte riktigt varför han håller på.

Håller med! Jag tycker trotts den enorma sarkasmen att han får med många seriösa poänger. Dock är han för elak av sig. Jag tycker han borde tagga ner lite på den sidan. Han har vuxit upp i en extramt ortodox religiös miljö och då förstår jag emellertid att han blivit så här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R HAN INTE RASIST DESSUTOM?


   
SvaraCitera

Menar inte att citera bara en del för att "vinkla" ditt inlägg, jag håller med dig, utvecklar bara utifrån citerad poäng. 🙂

Gasolinerainbow:

seriösa poänger

Absolut, men elakheten som vi båda ser tycker jag ibland stör de seriösa poänger han ibland har. Dessutom tycker jag att han har två "lägen" i sina videos utöver elakheten. Ibland vänder han sig emot religiös extremism på ett sånär konstruktivt sätt vilket jag tycker kan vara bra. När en religiös grupp blir för isolerad och distanserad frodas dock många sjuka idéer vilket jag tycker är viktigt att reagera mot (dock inte hata). Däremot så går han ju emellanåt till "attack" mot troende som grupp, t ex. beskriver han i en video att han inte kan respektera troende då det inte ens är värda hans respekt. Han klumpar liksom ihop runt 5,8 miljarder religiösa i världen (källa: wikipedia) och talar om att de inte är värda att respekteras, vilket jag tycker är ganska grovt...

Sedan de grunder han gör det på, alltså för att "gudstroende har fel rakt upp och ner", det bara är så liksom. Eh? Han påstår liksom bara grejer ibland utan att riktigt ta in att det skulle kunna vara på annat vis. Jag menar en troende skulle ju kunna göra exakt som han, bara vända på steken och tala om icke-troende. Jaja.

Gasolinerainbow:

Han har vuxit upp i en extramt ortodox religiös miljö och då förstår jag emellertid att han blivit så här.

Jo, ibland när religion går för långt, och drar i fel riktning så känner även jag själv obehag och vill gärna att det ska försvinna. Sedan finns det ju olika betydelser, eller kanske snarare resultat, av ortodox religion och religiös extremism. Är det bara i meningen att man är extremt hängiven sin religion så kan det ju i vissa fall vara bra, men när det tar formen av extrema handlingar så kan det bli värre. Religiöst krig är ju en form av vansinne.

Vad jag inte heller förstår med vissa ortodoxa är att de verkar ha en sådan brist på glädje. Om vi tar en ortodox kristen till exempel, eller någon som är extremt hängiven sin kristna tro, så är min uppfattning att de väldigt ofta klär sig i mörka kläder, skrattar sällan, ser ut att skämmas osv. En kristen ska ju försöka vara kärleksfull och glad liksom... I en miljö av nämnd typ hade ju vem som helst börjat bli hatisk :S

Dan_the_ironman:

R HAN INTE RASIST DESSUTOM?

Jag vet faktiskt inte själv, men det hade känts som grädden på moset alltså. Hat... [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skatemaniac:

Jag vet faktiskt inte själv, men det hade känts som grädden på moset alltså. Hat...

han har pratat om muslimer som grupp väldigt hatiskt har jag för mig, och antagit att alla är extremister mer eller mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

R HAN INTE RASIST DESSUTOM?

Dan_the_ironman:

han har pratat om muslimer som grupp väldigt hatiskt har jag för mig, och antagit att alla är extremister mer eller mindre.

Bra försök men Islam är inte en ras. Men fortsätt att leta efter rasism så ska du se att du säkert hittar något [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

han har pratat om muslimer som grupp väldigt hatiskt har jag för mig, och antagit att alla är extremister mer eller mindre.

Och det är dem också, där han bor och verkar. Vi kan ju sitta här bäst vi vill och gnälla om att det serveras halalmat i våra skolor. Men distanseringen från majoritetssamhället är på ett helt annat plan än vad det är i storbrittanien, än så länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Bra försök men Islam är inte en ras. Men fortsätt att leta efter rasism så ska du se att du säkert hittar något

Om man antar att invandrare från den delen av världen per automatik är islamistiska extremister så tror jag faktiskt att man räknar till den skaran

men å andra sidan förväntar jag mig inte att du ska fatta det heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pat Condell är vettig, väldigt vettig.


   
SvaraCitera

Sherre:

Pat Condell är vettig, väldigt vettig.

Det här var ju faktiskt ett av hans mer städade och väl framförda videos får jag medge. Dock är det en del galenskap i det han säger, men jag hatar att erkänna att han har en del poänger i det han säger. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Om man antar att invandrare från den delen av världen per automatik är islamistiska extremister så tror jag faktiskt att man räknar till den skaranmen å andra sidan förväntar jag mig inte att du ska fatta det heller

När har han sagt att alla från den delen av världen är islamistiska extremister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han säger samma sak tusen gånger utan att genomgå självkritik mellan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Dålig (Du röstade på detta alternativ)

Tycker hans sätt att uttrycka sig så aggressivt och allmänt fientligt är onödigt och kontraproduktivt. Dessutom verkar han lika enträgen om att han har rätt som de mest inbitna dogmatikerna. Ser inte det som något positivt, speciellt då jag inte anser att atheism är det mest logiska att anamma som skeptiker.

Den som söker sanning bör vara öppen och nyfiken, sökande, tolerant, förstående och inte låta ens känslor eller redan existerande åsikter komma i vägen för att ta in ny information.

Att döma från det jag hört av Condell verkar han egentligen bara intresserad av att predika och tala om vad som är rätt och fel - något jag är mycket tveksam till att han har patent på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Värdelös (Du röstade på detta alternativ)

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Värdelös (Du röstade på detta alternativ)

Intolerant pappskalle.


   
SvaraCitera