Aviseringar
Rensa alla

Patriarkatets diktatur


Ämnesstartare

Sming:

Jag och mina syskon fick leka med vilka leksaker vi ville, hur kommer det sig att från ingenstans att jag valde att kolla Batman och leka med actionfigurer och att mina systrar kollade på någon princessfilm och lekte med barbies?

För att evolutionen gjort så att XX kromosoner föredrar dockor och att XY kromosoner föredrar bilar? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

För att evolutionen gjort så att XX kromosoner föredrar dockor och att XY kromosoner föredrar bilar? [rolleyes]

Nämen där ser man du kunde ju från starten! nu har du tagit ett stort steg ur bubblan från den eviga feministiska lögnen om att allt bara är könskonstruktioner med sikte på hur verkligheten ser ut! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Definiera manlighet och kvinnlighet. Kan en egenskap vara mer manlig än en annan?

Sming:

hur kommer det sig att från ingenstans att jag valde att kolla Batman och leka med actionfigurer och att mina systrar kollade på någon princessfilm och lekte med barbies?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka inte ta ställning, är för jämställdhet men hatar feminism, så äre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Definiera manlighet och kvinnlighet. Kan en egenskap vara mer manlig än en annan?

Nej, det handlar mer om upplevda normer och alla normer jag la fram finns det ju undatag på. Det som man mer brukar se är att normer inte försvinner för att man osynliggör dem, utan man måste utmana dem och visa att: de finns, och målet är att människor ska få vara sig själva istället för att styras av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whatever, bara jag slipper finansiera någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

[sad]

jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Efter Tito: Tito

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

resultat/vet ej (Du röstade på detta alternativ)

Pallar inte en sådan här typ av debatt igen.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Naturligtvis.


   
SvaraCitera
Exner

Anarkandi:

Är manlighet mer åtråvärt än kvinnlighet idag?

Jag dras mer till kvinnliga kvinnor, än till manliga diton.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera