Aviseringar
Rensa alla

Patrick Batemans nyårslöften, eller typ


Ämnesstartare

Nu är det lite sent för nyårslöften men principen är den samma. Jag har tröttnat på att tycka synd om mig själv och göra depptrådar här så jag ska rycka upp mig. Jag tycker nyårslöften är löjligt men tänkte ändå att det kan vara bra att ha, som mål typ. Fast de får typ gälla från nu till studenten i juni eller så.

Kom gärna med förslag på löften jag kan ta med syftet att sluta deppa, tycka synd om mig själv och istället göra nya grejer och bli gladare samt utvecklats.


Har dålig fantasi så kan typ inte komma på nåt själv. Kan kanske typ vara att jag skulle vilja gå på en Um-träff, det vore nåt nytt samt nåt jag inte vågat tidigare. Förlora oskulden innan studenten vore ett annat. Kom inte på nåt mer än så, så ko med förslag 🙂





   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

är de inte rätt tidigt för nyårslöften? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: är de inte rätt tidigt för nyårslöften? :p

Jag tänkte det var för sent.

Jo men är inte riktigt nyårslöften men behövde ett namn, principen är ju samma. Löften som löften. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: är de inte rätt tidigt för nyårslöften? :p

Jag tänkte det var för sent.

Jo men är inte riktigt nyårslöften men behövde ett namn, principen är ju samma. Löften som löften. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Jag tänkte det var för sent.

hur menar du? Tar man inte fram löften vid nyår? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: hur menar du? Tar man inte fram löften vid nyår? :p

Asså, jag har ingen koll alls på det där. Trodde att man vid nyår sa löften som "till nästa nyår ska jag sluta äta stenar" och sen har man året på sig att klara det. Hur menar du att det går till? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baka dig ett par cupcakes så blir du glad! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske måste konkretisera målen lite istället för att för att säga något abstrakt-flummigt som "jag ska försöka våga mer" som blir svårt att efterleva liksom, sätt upp förändringar du skall göra i din vardag, nästan schemalagt. Annars blir det bara: "ja någon gång under året skall jag försöka bli en bättre människa typ".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker inte att du ska ha löften eller krav, utan mål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Cupcakes: Baka dig ett par cupcakes så blir du glad!

Brukar göra det ibland Söt

dazed: Du kanske måste konkretisera målen lite istället för att för att säga något abstrakt-flummigt som "jag ska försöka våga mer" som blir svårt att efterleva liksom, sätt upp förändringar du skall göra i din vardag, nästan schemalagt. Annars blir det bara: "ja någon gång under året skall jag försöka bli en bättre människa typ".

Haha, okej. Jag är inte rutinerad, därför jag gjorde tråden för tips och förslag. Det där är ett bra tips. 

amsi: tycker inte att du ska ha löften eller krav, utan mål

Ja men det är ju mål. Tror jag skrev det. Vill ju inte ha krav som tynger ner mig utan mål att sträva efter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Du kanske måste konkretisera målen lite istället för att för att säga något abstrakt-flummigt som "jag ska försöka våga mer" som blir svårt att efterleva liksom, sätt upp förändringar du skall göra i din vardag, nästan schemalagt. Annars blir det bara: "ja någon gång under året skall jag försöka bli en bättre människa typ".

bra sagt dazed Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: bra sagt dazed

Men nej!

Jag ville ha mer tips och förslag och inte regler. Ingen förstår Gråter
Misslyckad tråd.


   
SvaraCitera
SOMBI

  • Börja träna/gå varje dag
  • Städa en gång i veckan
  • Gå till frisören och få en ny snygg frisyr
  • Köp ett par nya skor
  • Knulla
  • Hångla
  • Ut och dansa

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI: Börja träna/gå varje dag
Städa en gång i veckan
Gå till frisören och få en ny snygg frisyr
Köp ett par nya skor
Knulla
Hångla
Ut och dansa

Tack.

Träna har jag redan börjat med, eller typ jogga. Har gått ner mycket men är typ för smal nu så ett mål kan vara att bygga lite muskler. 

Skulle kunna satsa på hår istället för rakat 
Har redan klasskor Cool
Knulla, hångla och ut och dansa är alla också bra tips. Det är något man skulle kunna komma igång med lite mer.
Tack igen 🙂


   
SvaraCitera
SOMBI

patrick bateman: Har redan klasskor

Vad är det?

patrick bateman: Knulla, hångla och ut och dansa är alla också bra tips. Det är något man skulle kunna komma igång med lite mer.

Små romanser är alltid bra för humöret även om det sker i några timmar på krogen t.ex. Men kom ihåg att använd kondom och ha respekt för din partner!
Ett annat tips är att börja laga mat, sådant du tycker är gott men innan tyckt var lite för svårt för att göra. Bjud din vänner på det! Ha kalas och fira att hösten kommer. 


   
SvaraCitera