Aviseringar
Rensa alla

Patriotism är rent skit!


Ämnesstartare

Som rubriken lyder så är patriotism rent skit. Varför ska man hylla enskilda länder? Vist varje individ har rätt att tycka vad man vill. Men patriotism är värdelöst och enligt mig så borde skiten förbjudas.


   
Citera
Ämnesstartare

Fast tycker man att det ena landet är bättre än det andra, som att det till exempel inte krigar så pass mycket så är det väl okej. Fast okej, patriotism är väl någonting man kopplar till rasister så det finns väl ingenting bra med det i alla fall...

...näe...

...kanske inte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Varför ska man hylla enskilda länder?

Tacksamhet, stolthet, ära.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig n[gonsin h;rt talas om skit som 'r rent [shake]

(Ja, mitt tangentbord 'r inst'llt p[ engelska)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Patriotism

vad är patriotism då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Tacksamhet, stolthet, ära.

Det finns ingen varken någon tacksamhet , stolthet eller någon ära inom det. Dom saker som finns inom patriotism är bakotsträvande individer som vill leva i det förgågna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TYCKER INTE OM PATTRIOTISM HELLER!

ANTIPASTISTER UNITE!

KROSSA PATRIOTISMEN!

ANTIPASTI!
ANTIPASTI!


   
SvaraCitera

Kablash__:

Aldrig n[gonsin h;rt talas om skit som 'r rent [shake]

hahaha kabbie din tangend bord är inställd på engelska [bigsmile][bigsmile][bigsmile]!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

vad är patriotism då?

"Patriotism (till patriot, av grekiskans παтριώτης patriōtēs, 'landsman') är ett uttryck för lojalitet och kärlek till det egna landet eller staten."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Patriotism


   
SvaraCitera

Capelon:

Varför ska man hylla enskilda länder?

Ser inte problmet med att hylla sitt eget land och andra, Varför jag hyllar Sverige är lätt, jag är född här och känner stor gemenskap med andra Svenskar.

Capelon:

Men patriotism är värdelöst och enligt mig så borde skiten förbjudas.

Det är typiskt Sverige, patroiotism har en väldigt dålig klang här. Ser inget fel med patriotims sålänge man inte blandar ihop främlingsfientlighet/rasism i samma mening.
Utveckla gärna varför du föraktar ordet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Det finns ingen varken någon tacksamhet , stolthet eller någon ära inom det. Dom saker som finns inom patriotism är bakotsträvande individer som vill leva i det förgågna.

Jag hade nog hellre varit en patriot än en landsförrädare ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart man ska få älska sitt land men det är töntigt att älska det för mycket typ har på sig vikingahatt på nationaldagen, äter köttbullar och skriker Älllskaarr mitt SvÄRRIJEEEE lr hur Leffe ????? maggan kan du hämta ölen plz o n-är du e påväg min snus hå hå ja ja känner ni hur de svänger maggan höj volymen leffe nu kör vi Leende guldbruna ögon HAHAHA jaaaa sväng sväng sväng festen e på g

fyfan


   
SvaraCitera

Capelon:

så borde skiten förbjudas.

Klorofyl:

KROSSA PATRIOTISMEN!

Ni borde gå på en särskola !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pure_Uncut:

Ni borde gå på en särskola !

De vet inte vad patriotism är.


   
SvaraCitera

Srbija:

De vet inte vad patriotism är.

Jo det vet jag.
Ett uttryck för lojalitet / kärlek till det egna landet eller staten.

Och vad är det för fel med det? Vi har kommit längre än många andra länder och sverige är ett bra land, det är värt att älska det för de våra tidigare generationer har gjort.

Jag är stolt över att vara svensk och inte komma ifrån något land med pantat kultur med förtryck.


   
SvaraCitera