Aviseringar
Rensa alla

påväg neråt igen


Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

minnesluckor kan uppstå utan mediciner oxå. övervägt det?

Så jag inte ens vet vad jag åt för några timmar sen? okej..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

när du får panikattackerna

jaha. blir förvirrad och får hjärtklappning, ibland börjar det okontrollerat rinna tårar som jag inte kan få stopp på..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

jaha. blir förvirrad och får hjärtklappning, ibland börjar det okontrollerat rinna tårar som jag inte kan få stopp på..

De kan komma närsomhelst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De kan komma närsomhelst?

när jag är väldigt stressad eller upprörd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

minnesluckor kan uppstå även utan mediciner

mm men jag har fått det , alltså extrema.. sen jag ökade hur mycket medicin jag skulle ta.. läskigt , ja .. och läkaren säger att det inte är en vanlig biverkning heller, så, vad skulle det vara då? min mormor blev så glömsk till slut , hade nån sjukdom kommer inte ihåg vad den hette , så hon inte ens visste mammas namn till slut.. men ja, är lite orolig. för det är inga "vanliga" glömskheter.. liksom det som hände igår är helt svart för mig nu. det som hände innan idag är dimmigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

som i skolan tex?

har hänt men finns inget i skolan som gör mig direkt upprörd eller stressad, bryr mig för lite om plugget, sker oftare i större folksamlingar och ännu oftare när alkohol är inblandat

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

men du dricker ändå?

ja det händer ju så pass sällan och dricker oftast med folk jag känner mig trygg med.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

ganska osmart att riskera ngt sådant ändå, men du gör som du vill.

mm tänker dokc inte sitta hemma o ha tråkigt för att de Kan hända..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

är väl bara att låta bli att bli alltför packad så fixar dt sig lix

alltså behöver ju inte supa mig redlös för att få en panikattack, men alkoholen "triggar" eller vad man ska säga..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

alltså behöver ju inte supa mig redlös för att få en panikattack, men alkoholen "triggar" eller vad man ska säga..

alla reagerar olika på alkohol, vissa tål det - andra inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

och läkaren säger att det inte är en vanlig biverkning heller

så det är mkt möjligt att dina minnesluckor inte är kopplad till din medicin? har aldrig hört om att prozac ger minnesluckor o jag läser biomedicin på KI i sthlm.

lemuu:

mm men jag har fått det , alltså extrema..

ja, men du skrev:
kommer inte ihåg riktigt.. (får minnesluckor av medicinen

betvivlar att de uppstått pga av du knapra prozac.

lemuu:

sen jag ökade hur mycket medicin jag skulle ta.. läskigt

iom att du antagligen tog mer medicin för att ge ngn effekt så kan dina luckor likväl vara kopplat till att ditt psykiska försämring.

Prozac är en av världens (om inte världens?) mest utskrivna antideppresiva. vore farligt att skriva ut det om det gav så mkt minnesluckor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

vore farligt att skriva ut det om det gav så mkt minnesluckor

jahapp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

liksom, såhär trodde jga inte jag mådde? jag trodde jag var på väg upp igen, men tydligen inte..

Misströsta inte, man har dippar även på vägen upp. Det blir ju aldrig helt stabilt. Det verkar dock som att alkohol inte är så bra för dig, men det har du säkert redan märkt av...[cute]

isola:

Men precis som du säger så är skakandet, andningssvårigheterna och paniken hemsk.
Jag har aldrig velat skada mig själv under sådana attacker dock, hur jobbiga de än har varit så var min enda tanke varit att överleva dem.

Ja uschuschusch, reagerar likadant på panikattacker. Försöker gå ut i friska luften, krama någon eller bara sitta stilla. Det enda som hjälper är ju att man vågar vara lugn och andas lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

så hon inte ens visste mammas namn till slut.. men ja, är lite orolig. för det är inga "vanliga" glömskheter.. liksom det som hände igår är helt svart för mig nu. det som hände innan idag är dimmigt

Det måste ju inte bero på medicinen. Hjärnan gör ju så ibland när man går igenom något jobbigt, den stänger ute viss information och fuckar sig.
Det är ju ungefär som när man haft panikattack och hjärnan blivit överhettat. Allt är luddigt och hälften bortglömt.
Har minnen från precis innan panikattacker och de är alltid väldigt konstiga. Som att huvudet är fullt med bomull och kroppen svävar fram i en obehaglig verklighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Ja uschuschusch, reagerar likadant på panikattacker. Försöker gå ut i friska luften, krama någon eller bara sitta stilla. Det enda som hjälper är ju att man vågar vara lugn och andas lugnt.

Att krama någon känns värre i början, men det får paniken att gå över efter ett tag.
Fast jag kunde sällan vara stilla då jag hade panik, bara irrade runt i ett desperat försök att få paniken att släppa sitt stenhårda strypgrepp om mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast jag kunde sällan vara stilla då jag hade panik, bara irrade runt i ett desperat försök att få paniken att släppa sitt stenhårda strypgrepp om mig.

Jo det är klart, man blir ju väldigt stirrig.
En sak jag gör rätt så ofta när något känns ångestfyllt är att låsa in mig på toaletten. Även om det är ett trångt utrymme så känns det ändå som att man kan försöka stänga ute allt det ångestfyllda. Och så får man vara ifred. Men ändå...obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Och så får man vara ifred.

din familj/folk försöker vara med dig när du får så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

din familj/folk försöker vara med dig när du får så?

Nääe, har aldrig berättat om panikattackerna för någon.
Kramar någon gör jag bara om det kommer mindre attacker när jag sitter i soffan bredvid mamma eller pappa. Men det sker inte särskilt ofta, speciellt inte på senare år.


   
SvaraCitera