Aviseringar
Rensa alla

Påverkar feströkning?


Ämnesstartare

Jag rökte i 3 år förut men slutade för exakt ett år sedan,

Sedan efter det har jag väl tagit en cig då och då, kanske 2 i månaden.
Jag VET att rökning rubbar ens ämnesomsättning och man blir sugen på att äta yadayada när man har slutat röka.
Jag är rädd att om jag slutar HELT så kanske jag går upp i vikt pga ämnesomsättningen, är det troligt?
Kan tillägga att jag inte äter mycket utöver det vanliga.
Och ja jag vet att rökning är dåligt och blabla det är värt att man slutar röka osv. Men det bryr jag mig inte om, vill bara veta om jag går upp i vikt eller inte 🙂
tack på förhand [smile]


   
Citera

mwoah:

vill bara veta om jag går upp i vikt eller inte

Beror såklart på hur du äter.. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Beror såklart på hur du äter..

Syftar inte på det, syftar på ämnesomsättningen, äter varken mer eller mindre nu när jag har slutat 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får en lägre ämnesomsättning när du slutar röka men samtidigt är de inget du flyger upp i vikt av. Speciellt inte om du äter en normalkost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malinmalinmalins:

Du får en lägre ämnesomsättning när du slutar röka men samtidigt är de inget du flyger upp i vikt av. Speciellt inte om du äter en normalkost.

Men jag har inte gått upp eller ner sen jag har slutat , tror du det påverkar om jag slutar feströka också ? 🙂


   
SvaraCitera

mwoah:

Jag är rädd att om jag slutar HELT så kanske jag går upp i vikt pga ämnesomsättningen, är det troligt?

nej, röker du så pass lite så har det ingen större påverkan alls.


   
SvaraCitera

Risken finns väl dock att du börjar röka regelbundet igen. Jag klarade av att feströka ett tag, sedan tänkte jag att detta är ju typ som en fest.. jag är inte ensam iaf.. och nu skulle jag ju kunna vara på fest, fastän jag inte är det.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej, röker du så pass lite så har det ingen större påverkan alls.

Okej, så det spelar ingen roll att jag har rökt i 3 år innan jag slutade förra året. Att jag röker så pass lite nu gör alltså ingen skillnad på vikten om jag slutar helt? 🙂


   
SvaraCitera

nej det gör knappast skillnad.


   
SvaraCitera

din oro påverkar betydligt mer än nikotinets vara eller inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

din oro påverkar betydligt mer än nikotinets vara eller inte

Hahaha jag vet ... Paranoia


   
SvaraCitera