Aviseringar
Rensa alla

Påverkas ni av musik?


Ämnesstartare

Alltså att ni upplever en sorts personlighetsförändring inom er när ni lyssnar på en låt, tonläget kombinerat med texten då. Visst många håller sig till en viss musiksmak men jag brukar blanda som bara den. Ena sekunden äre hårdrock och då sitter jag och tänker på hur bra jag har det som kan vara odräglig och göra vad jag vill. Andra sekunden kanske det är nån ballad som gör att jag börjar tänka på att jag kanske är forever alone och att den odrägliga livsstilen inte håller.

Händer mig för ofta, givetvis stannar allt i tankarna, uppträder väl "som vanligt" socialt om jag inte är ensam. Hänt er?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

text? oO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

text? oO

om det är en tilltalande text alltså, menar allmänt nu inte nån särskild låt


   
SvaraCitera
Noak_

Nej.


   
SvaraCitera

Jarå. Har särskilda spellistor jag brukar för att valla in mig i olika sinnesstämningar.


   
SvaraCitera

Jag kan säga såhär. Knepet till varför jag alltid är glad, dygnet runt, året om är pga musik. Jag flyttade hem ifrån pga studier och bott i Östersund i flera månader. Med musik får den mig alltid att tänka optimistiskt och ha ett leende på läpparna! Det beror självklart vilken typ av musik man lyssnar på, men jag lyssnar alltid på arabisk musik med tanke på att jag är palestinier själv.

NANCY AJRAM heter artisten om du är intresserad! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naeh, mer tvärt om, dvs att jag lyssnar på den musiken som stämmer överens med min sinnesstämning.


   
SvaraCitera
KSENIA

VILL DRICKA SPRIT OM MUSIKEN ÄR SNABB


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Givetvis[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja förfan. har aldrig haft en manlig förebild pga min idiot till farsa som typ inte finns så jag tar åt mig som en galning ifrån Eminem [love][love][love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkligen


   
SvaraCitera

Musik så som death metal gör mig glad och får mig att må bra. Musik så som black metal får mig att känna mig stolt.

Viss musik kan minska min ilska. Om jag är arg eller irriterad så vill jag helst lyssna på något som är antingen snabbt eller aggresivt/hatfullt (Totalt Jävla Mörker är ett bra exempel), för då minskar ilskan mycket snabbare.

Så svaret är ja, absolut!


   
SvaraCitera